Hirdetés

2022 legolvasottabb tesztjei

Le lehet ebből vonni bármilyen következtetést?

Őszintén szólva az adott anyagok olvasottságát nem szoktuk napi szinten monitorozni, nekünk fontosabb, hogy úgy összességében mennyi látogatót és mennyi oldalletöltést hozunk össze egy adott hónapban. Ám nem rossz indikátor a tesztek látogatottsága annak érdekében, hogy láthassuk, hogy mely márkák mely termékei váltották ki a legszélesebb körű érdeklődést. Ennek nyilván nulla köze van ahhoz, hogy mennyire remek (vagy pont nem remek) tesztet írunk egy adott cuccról, sokkal inkább tükrözi vissza a piaci érdeklődést és az adott eszköz népszerűségét, illetve hírét.

Az A52s teszt statisztikái
Az A52s teszt statisztikái [+]

Ezt a statisztikai analízist valamelyest bonyolítja, hogy egész sok kattintás jön az archívumunkra, vagyis júzerek előszeretettel olvasnak korábbi teszteket is, amelynek két oka lehet. Az egyik, hogy a használtpiacon nézelődik az illető, ezért nem a friss anyagokhoz dobja őt a Google, amikor egy-egy konkrét modellre keres rá, a másik pedig, hogy vannak termékek, amelyek már legalább egy éve piacon vannak, egyre jobb az áruk, bekerülnek akciókba, ilyenkor pedig megugranak az adott készüléket kiveséző anyagok látogatottsági adatai. És ha nagyon akarjuk, akkor azt is látjuk, hogy egy Galaxy A52s tavalyi tesztje mennyi látogatót hozott be az idei évben, de ezt minden egyes modellre külön le kell szűrjük. Egyébként pont ennél a terméknél már több mint 300 ezer kattintást mérünk jelenleg, aminek a zömét még tavaly kaparta össze, de például idén november 17-én duplaannyi olvasást kapott mint előtte-utána: black friday.


[+]

Magyarán a statisztikai adatok értelmezéséhez azt sem árt tudni, hogy mikor jelent meg az anyag. Ám az tisztán látszik, hogy bárhonnan is nézzük, a kattintásszám szinte hibátlanul követi az itthoni piaci részesedések arányát, vagyis a Samsung, a Xiaomi és az Apple van mindig fókuszban. Az év első felében A Redmi Note 11 széria darabjainak tesztjei összesen félmilliós kattintásszámot hoztak össze, a Galaxy S22 tagjairól szóló elemzések pedig most 350 ezer látogatásnál járnak, az S21 FE egymaga hozott 150 ezer nézést. A Galaxy A53 is már 250 ezer megtekintésnél jár, az A33 is összegereblyézett 146 ezer megtekintést, a Poco X4 Pro kvázi a Redmi Note 11-es szériához tartozva további 100 ezer olvasást ért el, a listára pedig még felfért az aktuális iPhone SE és némi meglepetésre az Oppo Find X5 Pro is 80-90 ezer kattintással.


[+]

Az év második felében a Xiaomi 12X volt erős (82k), a 12T és ennek Pro változata 100 ezer körüli értéket hozott, a Zenfone 9 is elért 70 ezer olvasást, meglepetésre a Nothing Phone (1) is kapott 60 ezer megnyitást, ahogyan egyébként a csúcs iPhone is ezt produkálta. Az év végi merítésből a Nokia X30 profitált (31k), hogy aztán a karácsonyi ajánló szűk három hét alatt 80 ezer kattintással járuljon hozzá az olvasottsághoz és remélhetőleg a vásárlás megkönnyítéséhez. Ígéretes teljesítményt nyújtott a Realme GT2 Pro (67k), az órák között pedig a Galaxy Watch5 Pro lett a nyertes 34 ezer olvasással.


[+]

Általános, évek óta tartó jelenség, hogy a teszteknél a legolvasottabb oldal az első, aztán a kamerás, aztán pedig az összegzés, ez teljesen érthető. Ettől még a többi információt is le kell írnunk. Nyilván azt is látjuk, hogy a headsetekről szóló anyagok jóval kevesebb kattintást kapnak, de ezeket gyorsabban is meg tudjuk írni, az autós cikkek pedig egy átlagos középkategóriás mobil népszerűségét érik el, ugyanez igaz a rolleres témájú tesztekre is. Kirívóan keveseket érdeklő anyagunk nemigen volt, viszont talán érdemes nekünk is figyelnünk az évközi akciókat, hogy legalább a közösségi médiát használva újra fókuszba tegyünk néhány korábbi tesztet, amikor érdemes megfontolni a vásárlást.

Hirdetés