Bármennyire is drága egy-egy csúcskészülék és bármennyi pénz befolyik, a legtöbb gyártó komolyan megküzd azért, hogy a kutatás-fejlesztés, a licencek, a munka- és eszközállomány, a marketing és a szervizköltségek kifizetése után több pénz maradjon a konyhán, mint amennyi kifolyt. Az Apple nem tartozik közéjük: a Canaccord Genuity kutatócég szerint annyira jól megy a cupertinóiaknak, hogy a teljes okostelefonpiac nyereségének 94%-át ők zsebelték be 2015 harmadik negyedévében. Tavaly a profitok 85%-a kötött ki az Apple kincseskamrájában.
A nyereség szintjén a második helyezett a Samsung 11%-kal, és nem a matematikai képlet a hibás, hanem a Canaccord Genuity a többi gyártó veszteségét is beleszámolta a 100%-ba. Jelenleg egyedül a Samsung képes a high-end szegmensben az iPhone-ok ellenében komoly nyereségre szert tenni, hiába a HTC, a BlackBerry, a Sony vagy a Lenovo egy-egy komolyabb ajánlata, a prémium kategória a fenti két óriás terepe, tette hozzá Mike Walkley elemző. Az Apple eredményei azért is különösen kiemelkedőek, mert az előző vizsgált negyedévben az összes eladott készüléknek mindössze 14,5%-a volt az ő termékük, viszont minden modell után busás hasznot sikerült behajtani. A Samsung a maga nyereségét az eladások 24,5%-ával érte el.