A Nokia és az amerikai piac

Kisebb visszaesés után továbbra is a Nokia uralja a mobiltelefon piac 38 százalékát, mely fő bázisa minden kétséget kizáróan Európa. Az Egyesült Államok meghódítása kapcsán a gyártó hagyományos, szolgáltatói igényeket a lehető legjobban visszautasító termékpolitikája jól láthatóan nem vezetett eredményre. A finn gyártó sokáig nem hagyta, hogy készülékének menüjét egy-egy gyártó a saját igényei szerint átszabja, vagy hogy bizonyos funkciókat letiltson, esetleg a gyártó megoldásaitól eltérőre cseréljen. A meglehetősen szegmentált európai piacon ez a magatartás, vagyis a gyártó erőfölényének érvényesítése jó működött, hiszen mely szolgáltató engedhetné meg magának, hogy ne kínáljon Nokia mobilokat? Az USA piaca azonban egészen más képet mutat. A három nagy szolgáltatót, az AT&T, T-Mobile és Verizon saját megoldásainak és arculatának maximális integrálását várja el. A Samsung, LG és a Motorola kezdetektől igyekeztek szorosan együttműködni a szolgáltatókkal, mely révén a piac legnagyobb része a kezükbe került. A finn gyártó végül felismerte, hogy nem érdemes árral szemben úsznia. Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy cége a jövőben sokkal nagyobb figyelmet fordít majd a piacra, melynek egyik fontos momentuma a San Diego-i kutatás-fejlesztési központ felerősítése, hogy azok kifejezetten az Egyesült Államok piacaihoz tervezett mobilokkal rukkolhassanak elő a helyi szolgáltatókkal együttműködve. Az elnök szavaiból kiderült, hogy a cég nem csupán a Series 60 okostelefonok és a jövő 4G (LTE) megoldásai kapcsán kíván fókuszálni, hanem a piac valamennyi szegmensét megcélozza majd. természetesen az LTE mellett továbbra is elérhetőek lesznek majd WiMAX alapú megoldások, mint például az N810 internettábla egyik speciális kiadása.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés