A Nokia nem túl sikeres az amerikai piacon

A Nokia hiába uralja a globális piac 40%-át, az Egyesült Államokban folyamatosan csökken a piaci részesedése, mely a két évvel ezelőtti 20%-ról mára már 7%-ra zsugorodott. A piaci elemzők szerint a Nokia kudarcának okát nem a készülékekben kell keresni, hanem az amerikai piac sajátosságában. Ezen piac jelentős részét ugyanis nem GSM, hanem CDMA hálózatok uralják, melyen egyértelmű dominanciát mutat a koreai LG és Samsung, míg a Nokia szinte nem is rendelkezik CDMA modellekkel. Másrészt a piacot gyakorlatilag az AT&T és a Verizon Wireless uralja, melyek csak a saját igényeiknek megfelelően testreszabott modelleket hajlandóak felvenni a kínálatukba. A világpiacot uraló Nokia márpedig egyáltalán nem mutatott semmi hajlandóságot arra, hogy az általa megtervezett modelleket egy szolgáltató a kénye-kedve szerint átszabhasson.

Űgy tűnik azonban, hogy a finn gyártó megtanulta a leckét. Erre utal Mark Louison, a cég észak-amerikai vezetőjének új stratégiai döntése is, mely az amerikai szolgáltatókkal való szorosabb együttműködést tűzte ki célul. Ennek fényében a finn óriás háromszáz-háromszáz fejlesztőmérnököt jelölt ki akik kizárólag az AT&T illetve a Verizon készülékeinek fejlesztésével foglalkoznak a jövőben. A piaci elemzők szerint ennek ellenére nem lesz könnyű az együttműködés. A legtöbb piacon ugyanis a Nokia innovatív magatartása és a felhasználói igények szem előtt tartása jelenti a siker kulcsát, mely szinte teljes mértékig elutasítja a szolgáltatók beavatkozását.
  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés