A nyolcadik legértékesebb márkanév a Nokia

A Nokia hosszú ideig a világ 5. legértékesebb márkaneve volt, ám az elmúlt évek során sokat vesztett fényéből, így ma már csak a 8. legértékesebb a piacon. A gyártó márkanevének értéke tavaly óta 15 százalékot esett, mely egyértelműen az Apple és a Google ajánlatainak térnyerésével, illetve a csúcskategóriás készülékek piacán tapasztalható visszaesésével magyarázható. A 2007 óta tartó piaci visszaesés megállítására a cég a teljes átalakulás útjára lépett, mely révén a hardver helyet az elsődleges fókusz a szolgáltatásokra és a szoftverre kerülhet. A stratégiailag rendkívül fontos terv felgyorsítása Stephen Elop, Microsofttól átigazolt új vezérigazgató feladata lesz, aki nem sokkal Nokia World 2010 előtt került kinevezésre. A felsőkategóriás készülékek piacának visszanyerése nem lesz egyszerű feladat, de a gyártó reményei szerint az első MeeGo Linux alapú készülék kellően erős ajánlat lehet majd a technokrata réteg számára. A Maemo és Moblin Linux összevonásából fejlődő platform kiemelkedő felhasználói élményéért Peter Skillman, a Palm webOS kezelőfelületének korábbi tervezője lesz felelős, aki szerint a siker kulcsa az apró részeltekben rejlik, mely mellett a kulcsszó a szinergia lehet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Előzmények

Hirdetés