Az indiai piac jobbára a belépő szintű és alsó középkategóriás készülékekre tart igényt, ebben a szegmensben a Xiaomi már az globális világelső Samsungot is lenyomta. Ugyanakkor Indiában is van igény a prémium modellekre, ami a 400 dollár fölötti összegbe kerülő mobilokat takarja. De itt sem a Samsung a piacvezető. A Counterpoint elemzése alapján 2018 Q3 top három gyártója a csúcskategóriában továbbra is a OnePlus, a Samsung és az Apple; együtt a 83%-át fedik le a kategóriának.
Ez az előző negyedévhez képest 5%-os visszaesés, amelyet az új belépők számlájára lehet írni. Az Asus a Zenfone 5z-vel, az Oppo a Find X-szel, a Vivo a Nex-szel, az LG a G7+ ThinQ-val, a Huawei pedig a Nova 3-mal lett tényező. A Samsung 28%-os részesedését a Galaxy S9 szériának, a jól nyitó Galaxy Note9-nek és a Galaxy A sorozatnak köszönheti, az Apple a harmadik negyedévi eredményei az iPhone XS és XS Max eladásai alapján érték el a 25%-ot, míg a OnePlus masszívan tartja az elsőséget Q2-ben és Q3-ban is a OnePlus 6-tal.
A Counterpoint adatai szerint a prémium szegmens növekszik Indiában, ami a vásárlóerő erősödésének, a szolgáltatói ajánlatoknak és csereakcióknak köszönhető, míg a magasabb kategóriás készülékre váltás fő indokai a felhasználók részéről a kettős kamerarendszer, a jobb kijelzőarány, a fejlettebb biometrikus azonosítás, a teljesítmény és az AI támogatás.