Egyelőre nem váltak az okosórák igazi tömegtermékekké, plusz a csatlakoztatott piac eléggé szétszórt (a fitneszórákat és az értesítéskijelzőket nem is szokták az „igazi” okoskütyük közé venni). Az mindenesetre elvitathatatlan, hogy a később startoló Apple Watch és a rajta futó watchOS letarolta a fiatal piacot. A teljes okosóra szegmens 57%-át az utóbbi tette ki az idei első negyedévben a Strategy Analysitcs felmérései szerint. Ez annyira nem meglepő, hiszen az Apple általában komoly sikert arat a friss termékeivel, az okosóra piac pedig elég „zöld” volt a belépéskor.
Az okosóra platformok részesedési mutatói a Strategy Analytics felmérései szerint [+]
Annál inkább érdekes adat, miszerint a január eleje és a március vége közötti időszakban nem a tucatnyi modellel rendelkező Android Wear platform (18%), hanem a Tizen (19%) végzett a második helyen. Tizenes órái ugyebár a Samsungnak vannak, és ezek közül a lünettás, azaz tekerőgyűrűs Gear S modellek elég sikeresek. A Tizen Experts kiemeli: a népszerűségnek a Super AMOLED panel és a támogatott piacokon a Samsung Pay mobilfizetési (kütyüfizetési?) megoldás is az oka. A Tizen rendszer, a takarékos kijelző és a Gear órák hardvere ráadásul remek üzemidőt biztosít, ha Apple Watch vagy Android Wear órákkal vetjük össze.
A lünettás Gear S3 is elég népszerű [+]
Az IDC szerint ugyanakkor 2019-re az Android Wear jócskán beleerősít (38,4%), az Apple watchOS (47,4%) és a Tizen OS kárára (2,2%). Ez annyiból nem volna meglepő, hogy a Baselworldön bejelentett, tengernyi zöld robotos ketyere igazából csak a következő negyedévektől kezd felbukkanni a boltok polcain. A Tizen drasztikus visszaesése mindenesetre elég merész szakértői tippnek tűnik a mostani népszerűségét figyelembe véve. Főleg, ha olyan menő koncepciókkal is elő tud állni a Samsung, mint az alábbi okos zsebóra.