Hirdetés

Apple blog: iPad játékok tesztje

A korábbi játékbemutatók kapcsán több olvasónk jelezte, hogy nagy igény lenne az efféle anyagokra. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy most az iPad tulajdonosoknak kedvezünk egy picit pár olyan játékkal, melyek ugyan iPhone-ra illetve iPod touch-ra is elérhetők, de a táblagépen nagyobb felbontásban, szebb grafikával futnak, ebből adódóan pedig eltérő játékélményt kínálnak.

Gangstar: Miami Vindication (5,49 EUR)

A Gameloft egyik legismertebb alkotása kapcsán három szót kell csak mondani: Grand Theft Auto. Nem kell különösebben nagy játékosnak lenni ahhoz, hogy az ember ismerje azt a legendás játéksorozatot, mely megjelenésekor egy új kategóriát teremtett. Olyan kategóriát, melynek a Gangstar: Miami Vindication is tagja, ráadásul egyedüliként, mert bár az "igazi" GTA-nak is van iOS alapú eszközökre készült változata, a Gameloft alkotása az egyetlen, mely a legendás sorozat harmadik és negyedik epizódjához hasonlóan nem felülnézetes, hanem third person (azaz hátulról nézve) repít minket az akció közepébe.

A történet elég sablonos, egy mondatban: keményfiú keresi a testvérét és jól arconvág mindenkit, aki ebben hátráltatja. Bár a Gameloft a saját kategóriájában legalább annyira profi, mint a GTA-t készítő Rockstar, a keménykedős, gengszteres stílus a jelek szerint nem az övék, a Gangstar bűzlik az életidegen jelenetektől és a nevetséges párbeszédektől. Rögtön a játék elején az a feladatunk, hogy megálljunk tankolni, ám amíg elsétálunk, pár bandatag felrobbantja az autónkat egy gránáttal, ami megadja a következő feladatunkat: verjük meg a benzinkutast és lopjuk el az autóját. A karakter pár küldetéssel később visszatér, majd neheztelően mond egy mondatot, mely szerint nem kellett volna egyből keménykednünk a múltkor... az ilyesmi nyilván így zajlik Miamiban.

Sajnos maguk a küldetések sem túl fényesek, igazság szerint minden elsőre teljesíthető, sem a lövöldözések, sem az autózás nem okozhatnak gondot senkinek, főleg, mert az irányítás jó, a játék színhelyéül szolgáló város pedig elég kihalt. A missziók tehát általában percek alatt megvannak, csak akkor szúrhatjuk el a dolgot, ha belefutunk egy játékhibába vagy egy rosszul elszámolt kanyar után a csatornában kötünk ki; velem mindkettő előfordult. Az viszont biztos, hogy a kissé lapos játékmenet ellenére a Gangstar sokáig az iPad képernyője elég köti az embert, a grafika ugyanis varázslatos; a GTA3 színvonalát nem éri el, mivel kevesebb poligonnal dolgozik, de pár éve azért összetettük volna a kezünket, ha ezt számítógépen megkapjuk. A hangok is nagyon rendben vannak, a hangulat pedig azért stimmel, mert a GTA-ra emlékeztet; a sorozat rajongóinak érdemes kipróbálniuk a szoftvert, de készüljenek fel rá, hogy itt mindennek ellenére egy gyengébb valamivel van dolgunk.

Blimp HD (2,99 EUR)

A kézikonzolokon (és iPaden) történő játszadozásnál az egyik legerősebb addikciós faktor az, hogy itt olyan műfajokkal lehet találkozni, melyekkel jópár éve (vagy épp évtizede) még számítógépeken játszottunk, ám azóta egyszerűségük miatt kihaltak. Most viszont ugyebár újra megjelentek, ráadásul olyan minőségben, melyről annak idején álmodni sem nagyon mertünk. A Blimp egy ilyen játék.

Egy klasszikus oldalnézetes holdraszállós/helikopteres játékról van szó, annak idején valószínűleg mindenki tolta hasonlóval. Egy kétdimenziós pályát kell elképzelni, melyet szabadon beröpködhetünk a három gombunk segítségével: van egy, amivel gázt adunk (emelkedünk), egy csúszkával pedig jobbra és balra tudjuk döntögetni légballonunkat. A cél az, hogy X helyen felvegyünk valamit, Y helyen pedig lerakjuk, természetesen úgy, hogy közben nem vágjuk a falhoz járművünket (mert akkor összetörik), nem hagyjuk, hogy lelőjjenek a légvédelmi ágyúk... ilyesmi. Persze némi bombázásra azért nekünk is van lehetőségünk.

Solipskier (0,79 EUR)

Avagy a játék, amivel nem tudok mit kezdeni. Korábban már nézegettem iPod touch-on, most kipróbáltam iPaden. Korábban konstatáltam, hogy teljesen értelmetlen, most viszont nem tudom lerakni. Hogy is van ez?

A Solipskierben egy síelőnek kell pályát rajzolnunk az ujjunkkal. Ő csúszik előre, mi húzzuk a vonalat (azaz egy helyben tartjuk az ujjunkat, legfeljebb fel és lefelé mozgatjuk, attól függően, hogy lejtőt vagy emeledőt akarunk), ennyi. Elsőre legalábbis ezt hisszük. Aztán rájövünk, hogy ott vannak a pontok, amiket bizony gyújteni kell, méghozzá úgy, hogy jó gyorsan megyünk, nem hagyunk ki egy kaput sem, tökéletesre teljesítjük az alagutakat, az ugratóknál pedig nem halunk meg. Én csak 12 milliónál tartok, Bog egyetlen egy menetet játszott és 15 milliót kapott. Muszáj lenyomnom, nem tehetek róla.

Reckless Racing HD (3,99 EUR)

Az egyik legkellemesebb grafikájú játék, amivel iPaden találkozhatunk. Igen, 3D-s, de nem visz le minket a fűszálak szintjéig, inkább felülről mutatja a világot, úgy mégiscsak látványosabbak a gyönyörűen megrajzolt textúrák és a kiváló mennyiségben használt részecske-effektek. Ez egy felülnézeti autósverseny, ilyenből is sokat láttunk annak idején a 386-oson, de azok még negyedennyire sem voltak szépek. A neve egyébként Reckless Racing.

A játék lényege a fenti videón tökéletesen játszik, ez egy country-hangulatú autóverseny, ahol nincsen nitró, a rakétavető is hiányzik, a kocsikat viszont lehet csúsztatni a murvában, lehet szépeket lökdösődni, vannak rövidítések, sok autó és sok pálya. No meg remek hangulat és gyönyörű grafika. Az itteni négyes legjobbjáról van szó, melyet bárkinek örömmel ajánlok! Ha pedig valaki az iPaden való játszadozásra kíváncsi, menjen be valamelyik StarKing üzletbe és nyugodtan próbálja ki maga az eszközt.

Bocha

Azóta történt

Előzmények