Hirdetés

Apple blog: iPhone szervizelés a StarKingnél

Magyarországon is drasztikusan nő az eladott iPhone készülékek száma, ami nem csak annak köszönhető, hogy mostmár a szolgáltatók kínálatában is megtalálható a népszerű mobiltelefon, hanem annak is, hogy rengeteg ember külföldi forrásból szerezett be magának az eszközből. Itt természetesen nem csak azokra a felhasználókra kell gondolni, akik kiutaztak Olaszországba és vásároltak maguknak egy kártyafüggetlen példányt, hanem azokra is, akik ilyen-olyan kiskereskedésekben vettek maguknak iPhone-t. Sokak számára ugyanis nem tiszta, de ezek is külföldi forrásból származó példányok, egy egyszerű GSM-bolt ugyanis nem tud kvázi az Apple-től vásárolt készülékeket árulni. És a szervizelést sem tudja maga vállalni, igaz, a készülékeket az efféle nem hivatalos viszonteladókhoz is vissza lehet vinni, hiszen a jogszabályok kötelezik őket az átvételre. Viszont van más módja is a dolognak, ami valószínűleg gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb is.

Nemrég ugyanis a magyarországi APR-ek (Apple Premium Reseller) egy része is megkapta a hivatalos szervizstátuszt, így ők is képesek az iPhone-ok garanciális javítását intézni. Hangsúlyozandó, hogy kizárólag a külföldi forrásból, egészen pontosan európai forrásból származó eszközök "világgaranciás" programba eső szervizeléséről van szó, az eszközöket nem az APR-ek javítják, csupán logisztikai és adminisztrációs szerepet játszanak, de ez lássuk be, így is nagy dolog. A Vodafone-nál és T-Mobile-nál vásárolt iPhone-okat a szolgáltatókhoz kell visszavinni. Az APR-es javításnál nyilván csak az iPhone 3GS-ek és az iPhone 4-ek játszanak, garanciális iPhone 3G már nincs, a 2G pedig egy még régebbi történet.

Ha valaki javíttatni szeretné hibás készülékét, elég besétálnia vele a StarKing Bécsi út 77-79. szám alatt található szervizébe; még papírt sem kell vinnie, a cég a szériaszám alapján be tudja azonosítani, hogy garanciális készülékről van szó. A jótállás elveszik, ha a telefont szétszedték, módosították, durva külsérelmi nyom található rajta vagy beázott, viszont a pixelhibáknál nincs tolerancia, azaz az EU-s előírásoknál jóval kellemesebb feltételek állnak fent. Elég egy halott pixel és a készülék javításra kerül. A garancia egy évig érvényes, a javítás ezt nem tolja ki, viszont az adott komponensre további 90 napos jótállás lesz érvényes, azaz ha a garancia lejárta előtt egy nappal elromlik a kijelző, amit javítanak/cserélnek, az további 90 napon át garanciális lesz. Viszont a rezgőmotor vagy a hangszóró már nem.

A szervizelési folyamat a StarKingnél hallottak alapján nagyon gyors. Optimális esetben egy nap az átfutási idő, ha valaki délelőtt beviszi a készüléket, másnap délután már meg is kapja az újat. A háttérben lévő folyamatok elég összetettek, a StarKing szemrevételezi az eszközt, elküldi az Apple szervizközpontjába (mely nem Magyarországon van), miközben egy teljesen másik, új készülék érkezik, ezt kapja meg a felhasználó másnap. Mivel a külföldön vásárolt készülékekre nem vonatkoznak a jótállást szabályozó magyar jogszabályok, ezért ez papíron ugyanaz a készülék lesz, fizikailag hiába egy másik, azaz nem cserekészülékről beszélünk, ezért sem hosszabbodik a garancia. Látni kell, hogy a "világgarancia" (ami ugye inkább "EU-garancia") az Apple végfelhasználói szerződésében lévő vállalás, melyre semmi nem kötelezi őket. Épp ezért nehéz lehet érdekeket érvényesíteni egy esetleges vita esetén, de mint a StarKing munkatársaitól megtudtuk, ilyen jellegű problémákra eddig még nem volt példa. Részletek az alábbi videóban:

Bocha feat. Bog

Azóta történt

Előzmények