Míg a legtöbb gyártó csak szuperlatívuszokban tud nyilatkozni saját termékeiről, addig Anssi Vanjoki, a Nokia Marktes ügyvezető igazgatója az All About Symbian számára adott interjú során őszintén beszélt az Nseries N97 piaci bevezetése során elkövetett hibákról, a szoftveres és a hardveres platform gyengeségeiről, valamint a túlságosan is későn kiadott javítócsomagról. Az ügyvezető állítása szerint cége tanult az esetből és a Symbian^3 alapú készülékek megalkotásakor egy olyan minőségbiztosítási modellt vezettek be, mely révén a kiemelkedő felhasználói élmény és a stabil működés biztosítható lesz.
A tavaly nyáron piacra dobott Nokia N97 pénzügyi téren ugyan hozta az elvártakat, ám a kiforratlan szoftvere a vevők számára komoly csalódást okozott, melyet a cég azonnal orvosolni próbált ám az egyes hibák javítása egyre nagyobb problémákat szült, mely tovább rontotta a készülék hírnevét. A nemrég kiadott 20-as, majd 21-es firmware végre kellően stabilnak tűnik, melyet egyébként nem csak a Nokia mérnökei ellenőrizek, hanem a hivatalos kiadása előtt Norvégia lakossága számára is elérhető volt, akik visszajelzéseikkel segítették a szoftver finomhangolását.
Vanjoki szerint a probléma gyökerei azonban ennél sokkal messzebre nyúlnak, hiszen a szoftveres és hardveres platformot túlságosan is régóta próbálták bővíteni és piacon tartani, miközben a kategóriával szemben támasztott igények teljesen megváltoztak. A Symbian^3 alapú eszközök esetén azonban nem csak a kezelőfelület lesz sokkal frissebb, de teljesítmény terén is minőségi változásra lehet majd számítani, hiszen az új multitouch platform számára fejlett grafikus gyorsító és lényegesen gyorsabb processzor is rendelkezésre áll majd.