Az S23 bemutatóhavában verte az Apple a Samsungot

Vagy mégsem? A nemzetközi porondon szoros a csata, itthon a Samsung áll nyerésre.

Februárban startolt el a Galaxy S23 család, és mindig a premierkor a legnagyobb a csúcsmodellek iránti érdeklődés. Érdemes persze hozzátenni, hogy a három zászlóshajó nem volt egész februárban elérhető. Akárhogy is: annyit erősített az Apple az elmúlt hónapokban a piaci részesedés tekintetében, hogy a Samsung évek óta megingathatatlan trónja a Galaxy A-, M- és F-szériákat is beleszámolva megremegett, január és február havában a Statcounter szerint pedig trónfosztásra került sor.

Nemzetközi piaci részesedés havi lebontásban
Nemzetközi piaci részesedés havi lebontásban (forrás: Statcounter) [+]

Pedig az almások egy darab új telefont nem jelentettek még be idén, mégis vezettek februárban 27,1%-os részesedéssel, és ez nem csak a Samsungra (26,75%), hanem a többi gyártóra nézve is kellemetlen, akik tucatjával szállítják az új modelleket. Csak a Xiaomi tud felfele kilógni a futottak még kategóriából (12,29%), az Oppo (6,86%), a Vivo (5,3%), a Realme (4,03%), a Motorola (2,28%) és a OnePlus (1,22%) a maradékon osztozkodik, míg mások az 1%-ot sem érték el, vedd ide például a Sonyt.

A három Galaxy S23
A Counterpoint szerint elég lökést adott a három Galaxy S23 a trón visszaszerzésére februárban [+]

A március azért eséllyel a Samsung térnyerését hozza, elvégre a harmadik hónap mindegyik napján elérhető volt az S23 széria, és szépen gyarapodik az idei olcsóbb kínálat is. A csata szorosságát mutatja, hogy februárban a Counterpoint Research szerint pont visszaszerezte a Samsung a trónt 21,1%-os részesedéssel, míg az Apple 20,2%-kal kellett beérje. Őket a Xiaomi (11,5%), az Oppo (8,9%) és a Vivo követte a top 5-ben (8,2%). Azért elég nagy a szórás a két kutatóintézet között, a Counterpoint mindenesetre rámutat, hogy a Kínai koronavírusos lezárás utáni nyitás sem lendítette fel a mobilpiacot: a 89,57 millió leszállított darab a 2. hónapban 10%-kal elmarad a januári számoktól és 15%-kal a tavalyiaktól.

A magyarországi piaci részesedés
A magyarországi piaci részesedés (forrás: Statcounter) [+]

A Samsung trónja Magyarországon viszont megingathatatlan: a Statcounter 38,39%-os részesedést számolt, és felénk az Apple már novemberben elvesztette az ezüstérmes helyet. Februárban is a Xiaomi volt a 2. helyezett 22%-os, az iPhone pedig a 3. 18,32%-os részesedéssel, míg a Huawei a csökkenő tendencia ellenére is 12,87%-os részesedést fel tudott mutatni. A többieknek a fenti oldal szerint nem nagyon osztottak lapot.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés