Ukrajnában október 15-én és 16-án rendezték meg bada developer day eseményt (azaz fejlesztői napot), ahol az előadások után egy komoly kérdezz-felelek epizódra is sor került. Ebből egész sok, a frissítéssel és az alkalmazások fejlesztésével kapcsolatos információt tudhattunk meg, így a Samsung az összes kérdést (és természetesen a rájuk adott válaszokat is) elérhetővé tette. Ebből a listából szemezgetünk a mai bejegyzésben, megpróbáltuk a fontosabbakat kiválogatni; a teljes listát pedig ezen a linken lehet letölteni.
A bada 2.0 alatt is futtathatóak lesznek a bada 1.x-re fejlesztett, OpenGL ES1.1-et használó alkalmazások?
Igen, a bada 2.0 egyaránt képes az OpenGL ES2.0 és OpenGL ES1.1 programok futtatására.
A bada 2.0 SDK tartalmaz valamilyen beépített függvénykönyvtárat, amely az OpenGL-alapú rajzolást hivatott segíteni?
Jelenleg nincs ilyen beépített függvénykönyvtár.
Egyelőre gyakran adódnak problémák a bada 1.2-re írt alkalmazásokkal, amennyiben bada 2.0-át futtató gépen szeretnénk használni őket.
Igen, egyelőre csak a bétás bada 2.0 firmware érhető el, ezzel előfordulhatnak problémák. Másrészt a 2.0 esetén rengeteg API megváltozott, melyek miatt kompatibilitási problémák is adódhatnak. Emiatt érdemes áttérni a 2.0-ás verziójú fejlesztői környezet használatára.
A programok memóriahasználatára vonatkozó információk mennyire pontosak?
Teljes mértékben. Az Osp::System::RuntimeInfo::GetValue(L"AllocatedMemory", AppMemorySize) függvény visszatér az alkalmazás által használt memória mennyiségével, a program összes szálát beleértve.
Törölhető az egyéb szálak által memória?
A szálakban használt memória kezelését a fejlesztőre bízzuk, ennek kezelése teljes mértékben a programozó felelőssége.
Hol találhatunk információkat a kamera látószögével kapcsolatban?
Ezeket néhány egyszerű matematikai egyenlettel bárki kiszámíthatja.
A kamerát használó alkalmazásokban a fejlesztők hozzáférnek az autofókusz beállításaihoz?
Igen, az autofókusz kódból is ki- és bekapcsolható.
A másodlagos kamera képe is elérhető?
Igen, a kamera változó inicializálásakor meg kell adni, hogy melyik fényképezőt szeretnénk használni a programunkban.
A bada 1.2 SDK-ban volt rá lehetőség, hogy a kamera képét alvó módban (sleep mode) is elkérjük. Ez továbbra is így van?
Nem, a bada 2.0 esetében ehhez már nem férhetünk hozzá, a Wave készülékek nem kémkedésre készültek.
A kamera OnCaptureEvent függvénye JPEG képeket készít. Mit tehet az ember, ha a fotókat RAW formátumban szeretné megkapni?
Nem, erre csak JPEG-ben van lehetőség. Ez egy hardveres megkötés miatt van így, egy 5 megapixeles, RAW formátumú fotó tárolásához ugyanis több, mint 20 MB memória kell.
Használhatjuk a NEON optimalizációt az 1.2-es SDK-ban, és ez milyen hatásokkal jár?
Ezt hivatalosan nem támogatjuk, a használatához ugyanis bele kell nyúlni a konfigurációs fájlokba. Az optimalizációs eljárás használatával csökken az energiafelvétel, mivel ekkor a fő processzor kevesebbet dolgozik.
A Wave 525 modellre is elérhető lesz a 2.0-ás frissítés?
Erről még nincsen hivatalos információ.
A közeljövőben használható lesz a legördülő menü az elérhető vezérlők közé?
Egy későbbi verzióban lehetséges, hogy ez a vezérlő is megjelenik a fejlesztőkörnyezetben.
A jelenlegi bada 2.0 firmware-vel néhol adódnak problémák. Mikor várható a végleges kiadás?
Az év vége felé mindenki számára elérhető lesz a végleges verzió.
A third party alkalmazásokból lehetséges lesz emelt díjas üzeneteket küldeni?
Lehetséges, de ezt nem javasoljuk.