Ez a siker sem volt azonban elegendő ahhoz, hogy Motorola megszorítsa a piacvezető Nokiát. A finn cég folyamatos növekedéssel 4,4 százalékos bővülést ért el, kicsit magasabbat, mint a piac átlagos növekedése, s piaci részesedését 1 százalékponttal bővítve, 35 százalékkal vezet a második negyedévben. Ez azt jelenti, hogy az előző negyedévi 75,1 millió után 78,4 millió készüléket adtak el. Értékesítéseik főképp Európában, Kínában és az ázsiai–csendes-óceáni térségben szaporodtak.
A Samsung – leginkább az Ázsián kívüli, főként európai gyenge szereplés miatt – a második negyedévben jelentősen elmaradt év eleji eredményeitől, 9,3 százalékkal csökkent értékesítésük, s ebből következően egy százalékpontot veszítettek piaci részesedésükből is, így 12 százalékkal zárták a vizsgált időszakot.
A Sony Ericsson produkálta az öt vezető gyártó közül a legnagyobb arányú növekedést, 13,3 millióról 15,8 millióra emelkedett az eladott készülékek száma, s ez 18,8 százalékos bővülést jelent. Piaci részesedésük egy százalékponttal, 7 százalékra nőtt.
Az LG az előző negyedévben elért negyedik helyéről visszacsúszott az ötödikre, 1,9 százalékkal csökkent a dél-koreaiak által eladott készülékek száma. A cég a Motorolával vív nagy konkurenciaharcot az Egyesült Államok piacán, de az elemzők nagy változást várnak a vállalat eredményeit illetően, mert nemsokára ott is piacra dobják a nagy lendülettel beharangozott új típust, a Chocolate-ot.