Belső vizsgálat a Lumia 920 botrány miatt

A reklámok kissé idealisztikus világában mindenkinek vakító fehér fogai lesznek két fogmosástól, az ingek összehajtva jönnek ki a mosógépből és természetesen sosem kopnak, a ránckrémek pedig már első használat után olyan feszessé teszik a bőrt, hogy az már szinte elpattan. A szürke valóság feltupírozása ma már a mindennapok részévé vált, és valójában nincs is gond vele egészen odáig, amíg tartalmaznak egyértelmű figyelmeztetéseket arra vonatkozóan, hogy a látott képek szimuláltak. A Lumia 920 biciklis reklámja kapcsán a Nokia sosem állította, hogy az a telefonnal készült volna, ám ennek ellenére sem figyelmeztetett, melyből órákkal a készülék premierje után máris hatalmas botrány kerekedett. A gyártó azonnal elnézést kért az esetleges félreértések miatt, valamint a malőrt felismerő The Verge számára is lehetővé tette a még közel sem végleges prototípus kamerájának kipróbálását.

A Business Week megkeresésére Susan Sheehan, a Nokia szóvivője megerősítette, hogy független felülvizsgálat során szeretnék kideríteni, hogy hogyan maradhatott le a reklámfilmről a szimulált tartalmakra való figyelmeztetés. A szóvivő szerint a reklám célja nem a félrevezetés volt, csupán az optikai képstabilizátor előnyeit hivatott bemutatni, ráadásul a forgatásakor még nem is volt olyan stádiumban, hogy az használni lehetett volna. Ugyanakkor arra is rávilágított, hogy rendkívül rossz döntés volt a figyelmeztető szöveg lehagyása. Richard Windsor, a Nomura International Plc. globális technológiai szakértője szerint a marketing baleset a Nokia részvényárfolyamának rövid távon árthat, de a Lumia modellek forgalmára nem lesz kihatással.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés