Berg Insight: Az NFC a jövő kulcsa

A Berg Insight piackutató legfrissebb elemzése szerint az olyan technológiák, mint az NFC (Near Field Communication – kis hatótávolságú rádiós átvitel) új távlatokat nyit a mobil alkalmazások számára, de a piacnak először át kell jutnia a kezdeti nehézségeken. Az NFC körüli szolgáltatások egyáltalán nem egységesek, de hosszútávon a felhasználók nem fogják elfogadni a több különböző eszköz által nyújtott különböző megoldásokat. A piackutató szerint a hosszútávú lehetőségeket szem előtt tartva szükséges lenne egy kezdeti kooperáció, mely révén a mobiltelefon a kommunikáció kulcsfontosságú intelligens eszközévé válhatna. Az érintés nélküli fizetés, információkérés és hasonló NFC alapú szolgáltatások közel ötvenmillió ember számára jelenleg is elérhetőek.

Japánban az egységes megoldások miatt az NFC egyre sikeresebb, már ami a technikai hátteret illeti, de még hosszú időnek kell eltelnie, mire az emberek túllépnek mélyen rögzült szokásaikon. Európában a helyzet nem ennyire rózsás, mivel nincs a háttérben egységes üzleti modell, ráadásul a hálózati szolgáltatók sem látnak különösebb hasznot a technológiában. A Berg Insight szerint megfelelő modell alkalmazásával hosszútávon nem kevés hasznot hozhat a háttérhálózatok üzemeltetése. Az NFC egyre több telefonban vált elérhetővé és a Nokia 6212 Classic például nem csak banki fizetésre tudja felhasználni azt, hanem adatcserére, fájlküldésre és Bluetooth headset párosításra is, mely révén népszerűbbé válhat a szolgáltatás.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés