CeBIT: A Nav N Go is nyilatkozik

Kedden történt, hogy a Nav N Go bejelentette: a jövőben nincsenek üzleti kapcsolatban a Mio-val. Ez a hír volt talán a legváratlanabb, s egyben legmegdöbbentőbb eseménye a CeBIT-nek. A történtekről beszámoltunk itt, majd sikerült a Mio európai igazgatójával beszélnünk arról, hogy mi lesz a Mio felhasználókkal, hogyan juthatnak majd frissítésekhez, hogyan próbálja meg a cég kezelni a helyzetet. Ez az interjú itt olvasható.
Ma már visszafelé jöttünk a kiállításról, amikor telefonon sikerült a Nav N Go részéről Fazakas András, operatív igazgatóval beszélnünk, aki készségesen válaszolt kérdéseinkre, ezzel nagyjából egyértelművé téve a helyzetet.
A Nav N Go szerződésbontásának okát nem tudhatjuk meg, mert a szerződés tartalmaz egy titoktartási passzust is. A szaksajtó arra tippel, hogy a döntés hátterében az áll, hogy a Mio, miután megvásárolta a Navman nevű fejlesztőcéget, új eszközeibe már ezt a motort építette be, hiába nézett ki még a C620 bemutatásakor, hogy az iGO8 alapjaira épülő rendszerrel jönnek az új navik is.
Fazakas András elmondta, hogy egyetlen kivétellel (ez a Mio C310) minden eddig eladott Mio eszközön az iGO módosított, MioMap nevű változata fut, amelyhez az Nav N Go biztosította a szoftveres hátteret, de a végfelhasználók a Mio-val állnak szerződésben, az eddigi frissítések sem a Nav N Go-tól érkeztek, hanem a Mio-tól - értelemszerűen iGO adatok felhasználásával. Miután a Nav N Go a továbbiakban semmiféle adatot nem ad át a Mio-nak, ezért a jelenlegi MioMap szoftver nem frissíthető )kivétel a C310 esete), így a Mio-nak más megoldást kell keresnie. Ahogyan azt már megírtuk, a navigációs készülékeket gyártó cég a frissítések helyett/közben az eddigi iGO alapú MioMap szoftvereket "navmanosítani" fogja, amennyiben ez a végfelhasználónak nem felel meg, akkor "így járt", de kizárólag a Mio-nál verheti az asztalt, hiszen velük áll szerződésben. Az, hogy ez mennyire lesz komoly probléma a Mio számára, még nem ismert. Sem a Nav N Go, sem pedig a Mio nem tudja megsaccolni, hogy end-user oldalon milyen és mekkora felháborodást, vagy beletörődést vált ki ez a lépés.
A Nav N Go viszont ezzel jogilag nem kell törődjön. Attól óvva intenek bárkit, hogy belepiszkáljon jelenlegi eszköze operációs rendszerébe, ha az nem PDA (a navikon jellemzően Windows CE fut), hiszen ezzel a felhasználó a Microsofttal is összetűzésbe kerülhet, a WinCE rendszerbe nem buherálhat bele a tulajdonos a redmondi óriás engedélye nélkül.
A Nav N Go őszintén reméli, hogy a Mio felhasználók számára is elfogadható megoldás születik, a partneri viszony megszűnésével felszabaduló erőforrásait viszont a navigációs cég a többi partnereinek termékeire fordítja, amelyekből van bőven, többek között az Asus, a HP, vagy a Sony. Fazakas András elmondta, hogy az eddigi szakmai visszajelzések alapvetően ugyanarról szólnak: a Nav N Go-nak nyilván megvolt az oka a szerződés felbontására, s most mindenki azt találgatja, hogy ez milyen hatással jár majd a cég, illetve a Mio számára. Általánosságban egyelőre szakmai berkekben úgy vélik, hogy a Mio nem hozott jó döntést, ugyanakkor a Mio igazgatója jellemzően anyagi okokat hozott fel a dolog kapcsán.
  • Kapcsolódó cégek:
  • NNG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés