Jeff Chang, az Android Wear termékmenedzsere pár hete adott interjút a The Verge-nek, amelyben megerősítette, hogy a Google valóban készül hordható okoseszközzel, élből kettővel. Ez egybevág az eddigi feltételezésekkel, a Swordfish és Angelfish fedőnevű órák Evan Blass által kerültek elő ősszel a Twitteren, valószínűsítve, hogy a két készülék a 2017-re halasztott Android Wear 2.0 referenciaeszközeként kerül bemutatásra. És Evan nem tévedett, ez pontosan így fog történni: a keresőóriás saját órái lesznek az elsők, amelyek az új platformmal kerülnek. Legalábbis ezt hittük az interjú elolvasásra után, ehhez képest a CES-en a Casio bemutatott egy Android Wear 2.0-val szerelt okosórát, amely azonban csak április 21-én kerül majd a boltok polcaira. Addig végülis megjelenhetnek a Google referenciaeszközei is.
A Pro Trek (WSD-F20) egyértelműen egy Casio termék, tehát meglehetősen sportos és valószínűleg strapabíró külső borítást kapott, de szerencsére nem ormótlan, pedig az efféle órákkal ez gyakran probléma. Nagyon érdekes a tavalyi modelljükön már bemutatott kétrétegű kijelző, a színes, okosórás panelen található egy monokróm megjelenítő is, utóbbit használva jelentősen kitolható az üzemidő, de nyilván csökken a funkcionalitás. A Casio nem közölt részleteket, de a színes kijelző használatával bő egy napra, a monokrómmal akár pedig egy hónapra is lehet számítani. Az alkalmazások között nyilván több egyedi megoldás lesz, amelyeket elsősorban sportolók, túrázók használhatnak majd. Az eszköz ára az Egyesült Államokban 500 USD (146 000 forint) körül lesz, az egyelőre nem tudni, hogy hazánkba eljut-e, és ha igen, akkor mennyiért.
Az Android Wear 2.0 amúgy számos újítást tartalmaz, amelyek egy része a Google szerint elsősorban az iPhone-felhasználók számára lesz örömteli. A legfontosabb, hogy a 2.0-val szerelt órák már önállóan is tudnak majd alkalmazásokat futtatni, azaz nem kell, hogy az okostelefon a közelben legyek, a szoftverek Bluetooth-on vagy WiFi-n keresztül is kapcsolódhatnak az internetre, amennyiben kommunikálniuk kell. Ezzel együtt a Play Áruház is közvetlenül a kis kijelzőkön jelenik meg, ami tényleg az Apple felhasználók számára a legfontosabb, hiszen ők eddig egyáltalán nem tudtak alkalmazásokat telepíteni a Wearrel szerelt okosórájukra. Változik a kezelőfelület is, a Material Design azonban nem csak egy sima költöztetés volt, a felületet a mérnökök a kis kijelzőkre optimalizálták. Ezzel együtt a számlapok funkcionalitása is javul, a 3rd party fejlesztők alkalmazásainak adatai is megjeleníthetők lesznek rajtuk.
A szövegbevitelre is kínálkoznak majd új lehetőségek, az aprócska billentyűzeten swipe-mozdulatokkal lehet majd jó hatékonysággal írni, illetve megjelenik a kézírás-felismerés is, csak úgy, mint a Gmailből már ismert intelligens válaszlehetőségek. A fitnesz funkciók és az értesítések is fejlődnek majd, de jelenleg úgy néz ki, hogy a régebbi órák, a Moto 360 és az LG G Watch tulajdonosai ezekből nem profitálhatnak, a friss rendszer ugyanis nem lesz elérhető a bő két éves eszközökre.