CES 2020: Piacra lép az első autó Android rendszerrel

A Google sajtóeseményén szó esett az Assistant új funkcióiról, illetve ki lehetett próbálni az Android Automotive rendszert egy vadiúj Volvo XC40 Recharge-ban.

Nem voltunk még hivatalos, nemzetközi Google sajtóeseményen, így aztán érdeklődéssel keltem fel 07:00-kor (igazából nem), hogy 8:30-ra kiérjek a meghirdetett összejövetelre a Las Vegas Convention Center homlokterébe, ahol a Google felépítette a Playground néven futó installációját. A rendezvény egyáltalán nem volt nagyszabású, mintegy 80-100 újságíró volt jelen, akiknek kicsivel korábban megmutatták az új funkciókat az Assistant kapcsán.


[+]

Ez persze tök jó, egy csomó ötletes funkciót kapott a rendszer, de még mindig nem ért magyarul. Pedig a kijelzőre hangparanccsal kirakható post-itek, a család minden tagja számára elérhető, a fontos kontaktokat tartalmazó hangtárcsázás, vagy például az adatvédelmi beállítások hang alapú módosítása is hasznos. Annyira Google, hogy ha azt akarjuk, hogy az Assistant ne rögzítse a legutóbb mondott mondatunkat, akkor a “Hey Google, that’s not for you” paranccsal tudjuk utasítani, hogy ezt törölje a felvételek közül, de szintén egy mondattal lehet az összes korábbi felvételt is törölni.


[+]

Ennél viszont sokkal izgalmasabb, hogy a Playground előtt két autót is láthattunk. Az egyik egy BMW X5-ös volt, amelyben már vezeték nélkül működik az Android Auto, a másik pedig egy Volvo XC40 Recharge, amey a Volvo első, teljesen elektromos meghajtású kocsija, egyúttal pedig az első autó, ami Android Automotive OS-sel lép piacra.


[+]

Ez konkrétan azt jelenti, hogy a komplett fedélzeti szoftver a Google műve, nyilvánvalóan az Androidra épül és alapvetően három szolgáltatást nyújt integrálva: a Maps-et, az Assistantet, illetve a Play Store-t. És innentől egyértelmű, hogy ugyanúgy lehet rá mindenféle alkalmazásokat telepíteni, mint egy okostelefonra, nyilván a fejlesztőknek alkalmazkodniuk kell az autós interfészhez, de igazából egy jókora, androidos tablet van az XC40-ben (de több kijelzőt is kezel, például a kormány mögötti területet is), amely a megszokott módon irányítható. Szerencsésebb helyeken hang alapon is, ahogyan azt a lenti videó is mutatja:

Az Android Automotive OS tehát egy olyan platform, amelyet bármelyik autógyártó használhat (nem is kell szólni a Google-nek erről), nyilván vannak technikai paraméterek, amelyeknek hardveres szempontból meg kell felelni, de egyébként a rendszer egyik vezető fejlesztője szerint pont az a lényeg, hogy az autógyártók könnyen tudják implementálni, ezért úgy gondolják, hogy egyre több kocsiban fogunk ezzel találkozni. Az XC40-ben mutatott demo azért futhatott volna egy fokkal gördülékenyebben, persze Rita parancsait tökéletesen értette, de nyilván az a nagy kérdés, hogy ha majd valaki Magyarországon szeretne venni egy XC40-et ezzel a rendszerrel, akkor mire jut vele.


[+]

Nos, persze most sem mondták el, hogy mikor lesz magyar nyelvi támogatás az Assistant mögött, csak a szokásos panelek hangzottak el (ha majd elérjük a megfelelő minőséget), de maga az Android Automotive OS természetesen magyar felülettel is elérhető, csak az Assistant nem fogja érteni a mi nyelvünket. Ettől még angolul az akcentusokkal is megküzd, szóval egyáltalán nem lesz itthon sem használhatatlan.


[+]

A Google jó esélyekkel indul az autós infotainment rendszerek piacán, hiszen van mintegy 100 millió Assistant felhasználója most is, a Maps kvázi minden elérhető, gyári navigációnál klasszisokkal jobb, a Play Store miatt pedig előbb-utóbb tonnányi hasznos és kevésbé hasznos alkalmazással tudjuk kusztomizálni a felületet. Azt pedig alapvetően gondolják, hogy minden autóban lesz SIM és adatkapcsolat.

Azóta történt

Hirdetés