Egyre kelendőbbek az okostelefonok

A mobiltelefónia kezdetén az okostelefonok általában lényegesen nagyobbak, nehezebbek és bonyolultabbak voltak mint a hagyományos modellek, ezért elsősorban a technokrata vásárlóközönség számára jelentettek csak igazi alternatívát. Az idő múlásával azonban mindkét szegmens komoly változáson esett át, egyre közelebb kerültek egymáshoz mind komplexitásuk, mind pedig áruk és használhatóságuk terén, habár a bővíthető operációs rendszerű modellek továbbra is lényegesen több lehetőséget kínálnak bővítésre, mint zárt rendszerű társaik.

A Yankee Group felmérése szerint a jelenlegi telefon tulajdonosok 41 százaléka szeretne okostelefont magának következő készülékként, mely a tanulmány szerint azt eredményezheti, hogy 2013-ra az összes piacon lévő mobil 38 százaléka okostelefon lehet. A gazdag szolgáltatásokat kínáló okostelefonok terjedése nagymértékben átalakítja majd a szolgáltatók és telefongyártók partneri kapcsolatait is, hiszen korábban a telefonok csak egyszerű hardverek voltak, melyhez az összes lényeges szolgáltatást a távközlési cégek biztosították.

Az okostelefonok egyre kiélezettebb versenyt szül a szolgáltatások piacán is, ahol a készülékgyártók egyre kisebb haszonnal tudják csak eladni termékeiket így a szolgáltatások irányába mozdulva igyekszenek kielégíteni az egyre komolyabb fogyasztói igényeket. A jövőben a szolgáltatók és a gyártók sokkal szorosabban kell, hogy együttműködjenek ahhoz, hogy az egyre kisebb haszonból mindkettő számára elegendő juthasson.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés