Elképesztő lendületben a mobilpiac

A tavalyi hideg zuhany után valósággal megugrottak a leszállítások. A Samsung az élen, a kínaiak belehúztak, a Huawei viszont földbe állt.

Aligha meglepő, hogy a tavalyi első negyedévben kibontakozó világjárvány, a vele járó korlátozások illetve a gazdasági sokk közepette kevésbé volt meg a vásárlókedv drága kütyük iránt – más kérdés, hogy ugyanez az autóiparra is igaz volt, és olyan mértékben csökkentették a gyártók a beszállítói megrendeléseket, hogy most épp a megnövekedett igények miatt nem tudnak elég komponenst járműveikbe pakolni. A chiphiány kevésbé érinti a mobilpiacot, már csak azért is, mert a legfrissebbtől kezdve a 3-4 éves komponensekig, illetve a drágától az olcsóig széleskörű a választék, és viszonylag rugalmasan tudnak reagálni a márkák az esetleges szűk keresztmetszetekre.


[+]

Éppen ezért jutott elég okostelefon a polcokra, hogy ki-ki megtalálja szíve választottját – a Strategy Analytics 340 millióra saccolja az első negyedévben leszállított darabszámot, ami 24%-os növekedés 2020 első három hónapjához viszonyítva. Ennél is beszédesebbek a gyártói előrelépések a top 5-ben: a Samsung 32%-kal, az Apple 44%-kal, a Xiaomi 80%-kal, az Oppo 68%-kal, a Vivo pedig 85%-kal több készüléket indított útnak. Magyarán elképesztően kilőttek a kínai gyártók telefonjai, igaz: ne hagyjuk elveszni a tényt, miszerint a tavaly dobogós Huawei idénre még a top 5-ből is kiesett, így egymaga felel a „többi gyártó” 23%-os visszaesésének jelentős részéért.

Hirdetés