A Canalys második negyedévre vonatkozó adatai alapján a mobileadások nemzetközi viszonylatban 9%-kal estek vissza, de a piacvezető Samsung és a mindeddig harmadik helyet birtokló Apple azért fel tud mutatni némi növekedést az elmúlt évben. Mindkét piacvezető gyártó 3%-os növekedést produkált a tavalyi megegyező időszakhoz képest, rajtuk kívül minden toplistás brand eladásai visszaestek, így csúszott vissza a Xiaomi a harmadik helyre. Az Apple pozícióját egyértelműen az iPhone 13 széria népszerűsége mozdította felfelé, míg az alsóbb kategóriákban egyéb tényezők is közrejátszottak a visszaesésben.
Az Oppo és a Vivo egyelőre mindössze 1%-nyi részt veszített a tortából, a Xiaomi viszont hármat. A Canalys szerint a leginkább érintett szegmens a középkategória, egyrészt azért, mert rendkívül szaturált az árszegmens, másrészt az infláció és egyéb kedvezőtlen piaci körülmények miatt a fogyasztók a középkategóriából inkább hajlamosak a belépő szint felé mozdulni, míg a prémium szegmens jellemzően nehezebben és kisebb mértékben mozog lefelé.