Fékbetétnek használták az iQOO 3-at

Kéttonnás 5-ös BMW-t, versenypályán fékezett meg a Vivo szolidra szabott gamer mobilja a promóvideón, és persze a felvétel végére is használhatók maradtak a viharvert példányok.

Rengeteg látványos módja van annak, hogy egy mobil strapaképességeit bemutassák, és persze nem ritka az sem, hogy ezekben a demonstrációkban szerepet kap valamilyen jármű. Láttunk már autót átgördülni okostelefonon, dobtak már ki repülőből készüléket, most azonban ezeknél is érdekesebb, rengeteg hővel és elképesztő súrlódási energiával járó tesztnek vetették alá az iQOO 3-akat: fékbetétként kellett funkcionálniuk egy kéttonnás BMW 530Li-ben. Apró érdekesség, hogy a kocsi nevében az L a hosszított változatot jelenti, ami Európában csak a 7-es szériában érhető el, Kínában azonban a kisebb BMW-kből is csinálnak hosszú presztízskivitelt.

A versenypálya persze csak afféle látványos körítés: egy éles kör alatt még egy hagyományos utcai fékbetét is képes lenne használhatatlanra égni, egy mobillal nyilván már a második kanyart sem lehetne bevenni, ha elkezdték volna feszegetni az autó határait. A teszt ennél sokkal visszafogottabb volt: összesen két mobilt használtak fel, az első tengelyen bal és jobb oldalra egy-egyet, az egyiket kijelzővel, a másikat pedig hátlappal a tárcsa felé, így tehát összesen 8 darab fékbetétből 2 volt mobil, és azok sem közvetlenül a fékdugattyúval találkoztak, hanem a meglévő fékbetéten keresztül nyomódtak rá a tárcsára.


[+]

Az autó ezzel a konfigurációval mindösszesen egy darab erős fékezést csinált meg nem túl magas, 50 km/h-s sebességről. A videó végén büszkén mutatták, hogy a lestrapált mobilok még működnek, a hátlapos mobil kamerája a kisebb felfekvő felület miatt felismerhetetlenségig karistolódott, a kijelzős fék viszont kevésbé látványos deformációt idézett elő. Ami a lényeg: a két készülék a teszt végére is használható maradt, egy bejövő hívás legalábbis hallhatóan érkezett rájuk.

A promóvideó lényege persze ez, és bár egy ötletes, tökéletesen leforgatott klipet láthattunk, valahol mégis azt érezhetjük: szívesen láttuk volna a folytatást, mi történik élesebb helyzetben. Az iQOO videója erre sajnos nem adja meg a választ, szerencsére azonban mások korábban kipróbálták, mi történik ebben az esetben: az EverythingApplePro korábban már próbált iPhone-t használni, hogy 100 km/h-ról megállítson egy Porsche 911-et, a Life OD pedig a legendás Nokia 3310 HMD-s reinkarnációját vette elő, hogy fékhatást biztosítson egy lestrapált Toyota Camrynek. Ezeket a videókat pedig az iQOO promóvideójával ellentétben aligha élték túl a mobilok.

  • Kapcsolódó cégek:
  • IQOO

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés