Garmin: Nem túl sikeres a Nüvifone

A Garmin hivatalosan két éve mutatta be az első kifejezetten navigációra kiélezett telefonját, mely közel másfél éves csúszás után vált csak elérhetővé. Az idő közben számos új taggal is kibővített Nüvifone termékcsalád a gyártó állítása szerint egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, de visszavonulás helyett nagyobb összegű befektetésekkel próbálja javítani a termékcsalád veresenyképességét. A Garmin számára hazai piacon igen komoly problémát okoz a Google ingyenes online navigációs megoldása, míg Európában a Nokia korlátlan offline és hibrid megoldásai tűnnek veszélyesnek.

A következő években a különálló navigációs eszközök piaca folyamatosan csökkenni fog, de Johathan Goldberg, a Deutsche Bank elemzője szerint ez lényegesen lassabb folyamat lesz, mint azt sokan gondolnák. A PND piac ugyan valóban szűkülni fog, de a viszonylag magas profitot termelő prémium megoldások iránt továbbra is magas lesz a kereslet. Ezt egyébként alátámasztják a Garmin eredményei is, hiszen az elmúlt év utolsó negyedéve során 6,6 millió navigációs eszközt értékesített, mely a 2009-es teljes eladásokat 16,6 milliósra emelte. A Garmin az Apple iPhone és Android alapú készülékek számára is kínál navigációs megoldásokat, vagyis a gyártó kellően felkészült a piaci változásokra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés