Gigantikus veszteséggel zárt a Motorola

Az egykoron ezüstérmes Motorola már hivatalosan is csak az ötödik legnagyobb gyártó, hiszen a komoly nehézségekkel küzdő Sony Ericsson eladásait is mélyen alulmúlták az eladások. 2008 utolsó negyedévében a gyártó 19,2 millió telefont értékesített, mely egy év alatt 36 százalékos visszaesést jelent, és így már csak a piac 6,5 százalékát tudhatja magának a Motorola. A mobiltelefonos részleg teljes bevétele egy év alatt 51 százalékkal 2,35 milliárd dollárra esett, mely 2008 utolsó negyedévében 595 millió dolláros üzemi veszteséget jelentett. A teljes cégcsoportot vizsgálva 2008 utolsó negyedévében a teljes üzemi veszteség 3,576 milliárd dollár volt, egész évre vetítve pedig 4,163 milliárd dollár a Motorola összes vesztesége. A mobiltelefonos részleg gyenge szereplését a cég a globális gazdasági válságon túl a hiányos termékpalettával indokolta. Az amerikai óriás egyelőre felfüggesztette a részleg leválasztására vonatkozó terveit és sokkal inkább az éves 1,5 milliárd dolláros megtakarítás keresztülvitelére kívánnak fókuszálni. Sanjay Jha, társ elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy a Motorola továbbra is elkötelezett a telefonok gyártása iránt és a jövőben a közép és felsőbb kategóriákra kívánnak fókuszálni. A Windows Mobile 7 érkezéséig a cég a kiutat az Android alapú mobilokban látja, ahol a Motorola a közösségi funkciók nagyfokú támogatásával kíván kiemelkedni a többi gyártó ajánlatai közül. Az elnök azonban azt is kiemelte, hogy a Motorola világelső dizájnereket is alkalmaz, akik olyan státusszimbólum megalkotására is képesek, mint a RAZR.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés