Gigászi veszteséggel zárt a Nokia

A Nokia–Microsoft szövetség februári bejelentését a legtöbb elemző szkeptikusan fogadta, hiszen a kezdetektől fogva biztosnak tűnt, hogy a hanyatló, de eladásait tekintve továbbra is piacvezető gyártó az év vége előtt nem fog tudni Windows Phone alapú ajánlattal előrukkolni, mely ráadásul szolgáltatások és piaci részesedés terén is messze elmarad a konkurens platformoktól. A Nokia már júniusban jelezte, hogy a második negyedéve a vártnál gyengébben alakul, ám akkor még senki sem gondot arra, hogy a 9,275 milliárd eurós forgalom mellett 487 millió euró veszteséget fog felmutatni.

Az áprilistól júniusig tartó negyedév során a finn gyártó összesen 88,5 millió mobiltelefont értékesített, mely az előző negyedévhez képest 18, az előző év azonos időszakához képest pedig 20 százalékos visszaesést jelent. Az okostelefonok piacán tapasztalható meredek visszaesés még ennél is jelentősebb, hiszen az elmúlt három hónap során összesen 18,4 millió Symbian alapú készüléket értékesített, mely negyedéves szinten 21, éves szinten pedig 30 százalékos visszaesést jelent. A Nokia térvesztése minden kulcsfontosságú piacon megfigyelhető, vagyis Észak-Amerika mellett Európában, Kínában és a teljes ázsiai régióban meredeken zuhannak az eladásai.

Stephen Elop, a Nokia vezérigazgatója szerint a visszaesés ugyan a vártnál jóval erőteljesebb, ám a stratégiai átalakulás is a tervezettnél gyorsabban halad, így várhatóan hamarabb éreztetheti pozitív hatásait. A cégvezető megerősítette, hogy világszerte „érzékenyebb” árképzést vezettek be, mely mellett az online értékesítési csatornák helyett a márkaboltokra és viszonteladói hálózatokra került a hangsúly az értékesítés és a marketing terén egyaránt. Stephen Elop komoly reményeket fűz az első Windows Phone alapú okostelefonhoz, mely mellett a két SIM kezeslére alkalmas termékpaletta is megerősítésre kerül.

Azóta történt

Hirdetés