Gyengén teljesít az Android Wear, örülhet az Apple?

A Canalys piackutató vállalat jelentése szerint a 2014-es évben összesen 4,6 millió okos hordható eszközt (okosórát, okos karperecet stb) szállítottak a gyártók, de ebből csupán 720 000 darab használja az Google erre a célra fejlesztett Android Wear operációs rendszerét. Ez a szám valószínűleg valamivel magasabb lenne, ha a Motorola képes lett volna megfelelő mennyiséget szállítani a negyedik negyedévben a Moto 360-ból, amely a beszámoló szerint is a legnépszerűbb Android Weart használó eszköznek bizonyult a leszállított mennyiség alapján. A Moto 360-at az LG G Watch R okosóra követte a népszerűségi listán, utána pedig az ASUS és a Sony sorakozik fel, noha mindkét vállalat újnak számít az Android Weart használó eszközök piacán, tekintve, hogy 2014 második felében jelentkeztek erre épülő termékkel.

A leszállított 3,8 millió további okos hordható eszköz nem a Google platformjára építkezik, így ebbe a szegmensbe sorolódik a Samsung is, amely egyébként vezeti az okosórák szegmensének összesített eladási toplistáját, ami nem csoda, hiszen ez a gyártó van jelen a legtöbb modellel a piacon. A koreai óriásvállalat mellett jelentős, darabszámban 1-1 milliós eladást produkált a Pebble és a Mi Banddal a Xiaomi is. Utóbbinál érdemes megjegyezni, hogy a vállalat csak Kínára koncentrál, így ezt a darabszámot ott sikerült produkálniuk.

A listából hiányzik az Apple, noha a vállalat bemutatta okosóráját a tavalyi évben, a Watch viszont csak ebben az évben (hamarosan) debütál a boltokban. Kérdés, hogy a cupertinoi vállalat terméke miként fog teljesíteni a kasszáknál, de reális esély van rá, hogy hamar behozza az Android Wearre épülő eszközöket, amelyeknél a legfőbb problémának (és egyben eladásokat hátráltató tényezőnek) az akkumulátoros üzemidőt tartják. Kérdéses, hogy ezen a téren az almás cég terméke miként fog szerepelni és ez, illetve a vállalat termékei iránti általános rajongás miként fogják az eladásokat befolyásolni.

Azóta történt

Hirdetés