Gyorsan terjed a checkinelés Magyarországon

Felhasználói szokások tekintetében nincsenek is jelentősen lemaradva a magyar okostelefon használók, hazánkban is rohamtempóban terjed a foursquare. Egy nagyon fiatal szolgáltatás, alig két évvel ezelőtt alapították, világszerte azonban mára több mint 10 millió felhasználót számlál. Az emberek élvezik és hasznosnak is találják, hogy okostelefonjuk segítségével megoszthatják kiválasztott barátaikkal, hogy éppen merre járnak, ötleteket gyűjthetnek egy adott környékről, tippeket olvashatnak, tájékozódhatnak már azelőtt, hogy belépnek valahová.

Nyitottak a magyarok az új közösségi divatokra

Magyarország általában nyitott az új technológiák felé, egy erős korai befogadó réteg mutat irányt a technológiai divatban, trendekben. Az iWiW néhány évvel ezelőtti és a Facebook tavalyi sikere után idén a közösségi hálózatok egy új generációja kezdi meg hódító útját. Az IDC piackutató cég becslései szerint idén körülbelül 1 millió okostelefont adnak el Magyarországon és a három hazai mobilszolgáltatónál már most több mint 1,1 millió aktív mobilinternet-előfizetés él. Ebbe a térbe érkeznek meg azok a szolgáltatások, amik már nem az asztali internetes tartalmak mobilkijelzőre lebutított verzió, hanem speciálisan a valós élet aktivitásait követik.

DotDot.hu, magyar checkin közösségi szolgáltató mérései szerint az ország határain belül 2011. elején még csupán 1000 Foursquare felhasználó volt, a tavaszi időszaktól kezdődően viszont hirtelen terjedni kezdett a szolgáltatás. 2011. szeptember 6-án a hazai checkinelők száma átlépte a 10 000 fős határt, a DotDot.hu adatai szerint ezen a napon már 10 315 magyar osztotta meg tartózkodási helyét a foursquare-en keresztül.

Túl az első tízezren

“A hazai okostelefon penetrációt és a használati szokásokat párhuzamba állítva a globális webes trendekkel, minden esély meg van rá, hogy a következő 8-12 hónapban robbanásszerűen növekedjen a magyar Foursquare felhasználók száma” - mondta el Ambrózy Gábor, a DotDot.hu-t üzemeltető Checkiners Kft. ügyvezetője. Hozzátette: “A hazai vendéglátóhelyek, üzletek, rendezvényszervezők is elkezdtek megismerkedni a fizikai valóságot a virtuális térrel összekötő új közösségi szolgáltatással és az abban rejlő üzleti lehetőségekkel, egyre több kedvezményt, speciális ajánlatot érhetnek el a szemfüles foursquare felhasználók”.

A checkinelők felhasználók viselkedése annyiban tér el más, webes közösségi hálózatokétól, hogy a szokásoshoz képest a lemorzsolódás és a passzív felhasználók aránya érezhetően alacsonyabb. A 10315 detektált magyar felhasználó közül az mérföldkő elhagyását követő hét napban 5953-an jelentkeztek be foursquare-en valahová, a közel 60 százalékos arány egy fiatal szolgáltatásnál szép eredménynek számít.

Idén őszre a tavalyi budapesti fókusz is elmosódni látszik, Magyarország területén már közel 18 ezer helyszínt hoztak létre és látogatnak a foursquare-ezők. Budapest mellett a turisztikai pontok, a Balaton környéke, illetve a nagyobb városok lefedettsége a legjobb. Ezeken a helyeken már a legtöbb vendéglátó- és szórakozóhely, szolgáltató, üzlet, bolt, iroda, közterület rendelkezik saját foursquare helyszínnel. A magyarok pedig használják is ezeket aktívan, a szeptember eleji adatok szerint a checkinek, bejelentkezések száma elérte a 2 milliót.

 

Globális Foursquare adatok: (2011. június 20.)
Felhasználók száma: 10 millió
Utolsó 1 millióhoz szükséges idő: 7 hét
Checkinek száma (összes felhasználó): 750 millió
Checkinek száma az USA-n kívül: 358 millió

Magyar Foursquare adatok: (2011. szeptember 6.)
Magyar felhasználó: 10315
Tízszeres növekedéshez szükséges idő: 7 hónap
Elmúlt héten aktív: 5953
Legalább 10 barát: 5815
Checkinek száma (összes magyar felhasználó): 1,93 millió

Azóta történt

Előzmények

  • Foursquare kliens Nokia N9-re is

    A MeeGo alapú Nokia N9 számára is kiadásra kerül a Foursquare, a Series 40 alapú modellekre szánt Java változat frissítése pedig már jelenleg is letölthető.

  • Csekkolj be, avagy mi az a foursquare?

    Az okostelefonokat használó alkalmazás helykereső, szociális hálózat és egy versenyzésre okot adó játék is.

Hirdetés