A The Information adatai szerint igencsak sikeres esztendő áll a Huawei mögött, amelyik másodjára lépte át a 100 milliós okostelefon leszállítását jelentő álomhatárt. A sencseni telekommunikációs óriás 30%-kal értékesített több telefont 2016-ban, mint 2015-ben, ezzel pedig a fogyasztói üzletág 26 milliárd dolláros bevételre tett szerint (7,5 billió forint), ami 42%-os előrelépést jelent. Ez mindenképpen hatalmas siker, hiszen nem egy nagynevű gyártó toporgott egy helyben vagy tett lépést hátrafelé, a The Information ugyanakkor megjegyzi, hogy a terjeszkedésnek meg volt az ára: 2,2 milliárd dollárról 2 milliárdra csökkent tavaly a működési nyereség (580 milliárd forint), pedig 2,5 milliárd volt a cél.
A Mate 9 2016 végén jelent meg, ám elsősorban a 2017-es profitokat dobja majd meg [+]
Az elemzőcég szerint ennek a komponensek megnövekedett ára és a marketingköltségek megugrása volt a legfőbb oka, plusz a Huawei a szolgáltatópartnereknek is kész volt komolyabb kedvezményeket adni. A The Information szerint a sencseniek marketing és sales vonalon próbálják meghúzni a nadrágszíjat, hogy az idei, 4 milliárd dolláros belső célt teljesítsék. A lendület megvan: pörögnek a jobbnál jobb Honor készülékek, az első igazi 2017-es csúcsmobil már decemberben megjelent a Mate 9 személyében és az MWC-re várjuk a P10 és a P10 Plus befutását. Ha ez sem volna elég, még mindig tetemes haszonkulccsal dolgozik a félmillió forintos Porsche Design Huawei Mate 9.