IFA 2022: Vinfast elektromos autók a kiállításon

Élőben is meg tudtuk csodálni a vietnámi gyártó VF8 és VF9 típusú modelljeit, amelyek Európában is kaphatók lesznek.

Korábban sosem találkoztunk a vietnámi Vinfast autógyártó modelljeivel, a berlini kiállításon azonban a gyártó annak ellenére is tiszteletét tette egy viszonylag méretes standdal, hogy ez a rendezvény nem igazán a négykerekűekről szól. Ez egybecseng azokkal a hírekkel, amelyek szerint a márka nagyon is komolyan veszi az európai terjeszkedést. Pár hónapig egyébként az egykori Opel-vezérigazgató, Michael Lohscheller irányította a vállalatot, aki azonban tavaly év végén személyes okokra hivatkozva távozott a Vinfasttől.

A Vinfast VF8 beltere.
A Vinfast VF8 beltere. [+]

A kiállított modellek egytől egyig elektromosak voltak, a VF8-at és a VF9-et lehetett megcsodálni. Közös tulajdonság a dupla elektromotor és az összkerékhajtás, plus mindkettőből létezik úgynevezett Eco és Plus felszereltség is, amelyek között óriási különbség egyébként nincs. Nyilván lehetne említeni a nagyobb keréktárcsákat és a mindenféle módon állítható és fűthető üléseket, de a lényeg az akkumulátor kapacitása és a motor teljesítménye. Ez előbbiben amúgy nincs különbség a felszereltségeknél, a VF8 esetében 82 és 87,7 kWh-s csomagok választhatók, az Eco modellnél 260 kW-os (353 lóerő), a Plus esetében 300 kW-os (408 lóerő) motor mellé kerülnek ezek. Gyorsulásban minimális a különbség (5,9 és 5,5 másodperc 0-ról 100-ra), fogyasztásban viszont úgy 10%-os differenciáról beszélhetünk, épp ezért az Eco nagyobb hatótávot ígér (420 és 471 km), mint a Plus (400 és 447 km).

Vinfast VF8Vinfast VF8 Vinfast VF8 [+]

Az abszolút egyedi külsejű, igencsak méretes, hétüléses VF9 esetében 92 és 123 kWh-s akkumulátorokról beszélhetünk, a motor viszont az Eco és a Plus változat esetén is ugyanaz a 300 kW-os (408 lóerő) megoldás, tehát a 6,5 másodperces 0-100-as sprintben nincs különbség. Érdekes viszont, hogy a fogyasztásban van, durván 23 és 25 kWh/100 kilométerről beszélhetünk, tehát az Eco 438/594 kilométeres hatótávjával szemben a Plus 423/580 kilométert tud. Lehet, hogy ennyit jelent, hogy 20 helyett 21 vagy 22 hüvelykes felniken gurul a drágább változat, vagy nagyon sokat fogyasztanak a masszázsfunkcióval is ellátott ülések, amelyek ugye csak a Plus változatban találhatók meg. A gyártó töltési időket is közölt, mindkét modellnél 250 kW-os hipertöltéssel számolva, ami azt jelenti, hogy a modellek képesek lesznek ilyen energiamennyiséget felvenni.

Vinfast VF9Vinfast VF9 Vinfast VF9 [+]

A gyártó 10 év vagy 200 000 kilométer garanciát vállal a járműveire, de hogy azok Magyarországon elérhetők lesznek-e, arról egyelőre nincs információnk; a honlap tanúsága szerint egyelőre Franciaországra, Hollandiára és Németországra céloznak. Az biztos, hogy az IFA-n kiállított modellek nem végleges változatok voltak, azok 2022 második felében lesznek várhatók. A VF8 esetében 43 350 eurós indulóárról lehet beszélni (17,2 millió forint) további 120 eurós havi költséggel, a VF9 esetén ez 59 150 euró (23,5 millió forint) + havi 150 euró. A havidíj elvileg a Smart Driving Package díja, azt nem tudni, hogy erre kötelező-e előfizetni.

Utazásunkat a Yettel Magyarország támogatta.

Azóta történt

Előzmények

  • IFA 2022: Lemosható sportfülest hozott az LG

    A Tone Free Fitet elég egy edzés után kivenni a fülből és folyóvízzel leöblíteni, semmi baja nem lesz tőle.

  • Renault Megane E-Tech menetpróba

    Nem csak mint elektromos autó érdekes, hanem ott figyel benne a Google Automotive OS is, amely úgy uniformizált, hogy teret hagy a gyártónak is.

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

  • BMW i4 menetpróba

    Nem csak ahhoz képest sikerült jól, hogy nem villanyautós platformra épült. És nem kell a csúcsmodell ahhoz, hogy bőven elég legyen mindenre.

Hirdetés