Ismét esésben a tabletpiac

Némi fejlődés után most ismét visszaesésről számolt be az IDC elemzése, ám a piacvezető Apple így is tudott növekedni.

Szinte folyamatosan arról olvashatunk, hogy egyre kisebb és kisebb lesz a tabletpiac, egyedül a 2019-es harmadik negyedév volt az, amikor az IDC 1,9%-os növekedést jelentett az azt megelőző év azonos negyedéhez képest. Ebből azonban úgy látszik, nem lesz tendencia: most érkeztek meg a 2019 negyedik negyedévéről szóló jelentések, ami alapján az október-december közti időszak jobban ment 2018-ban, mint 2019-ben.


[+]

Nézzük tehát a 2019 Q4-et számokban: 43,5 millió leszállított gép jelenti azt, hogy 0,6%-ot esett a piac. Ennek legnagyobb vesztese a második helyen álló Samsung (-7,4%), a harmadik helyen álló Huawei (-2,8%), és legfőképp a negyedik helyen álló Amazon (-29%), a piacvezető Apple azonban 22,7%-os növekedést tudott elérni: 15,9 millió tabletet szállíthattak le, miközben egy évvel korábban 12,9 milliós számot tudtak ezzel kapcsolatban felmutatni.


[+]

A 2019-es évet egészben nézve azt láthatjuk, hogy a piac 1,5%-ot zsugorodott világszerte, összesen 144,1 millió gép ment ki, ezek közül közel 50 millió hátulján virít Apple márkajelzés, és 21,7 viseli a dél-koreai Samsung feliratait. Éves szinten egyébként az Amazonnak sikerült nőnie 9,9%-kal: míg 2018-ban összesen 11,8 millió gépet szállítottak le, addig 2019-ben 13 millió tablet került ki tőlük.

Előzmények

  • Egyre erősebb a Huawei

    Piaci részesedését a konkurens gyártók rovására jelentősen növelve Kínában szuperdomináns pozícióba került a Huawei.

  • Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra

    A Samsung Galaxy Tab S6, hasonlóan a konkurens csúcstáblákhoz, nem olcsó. Cserébe nem sok kifogása lehet annak, akinek valóban szüksége van erre a műfajra és androidos platformban gondolkodik.

  • Lendületet kap a tablet piac

    A DigiTimes kutatása szerint közel 20%-os növekedéssel számolhatnak a gyártók a szegmensben.

Hirdetés