Kevesebb Vodafone-előfizető, mégis jobb pozíció

Júliusban 22 ezerrel emelkedett a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma - jelentette be a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). Az ügyfélszám a hetedik hónap végén meghaladta a 9 millió 469 ezret, a 100 főre jutó előfizetések száma a júniusi 93,7-ről 94,0-re nőtt.

A forgalmazásban részt vevő, azaz az utolsó három hónapban hívást, vagy SMS-t indító, illetve fogadó feltöltéses, valamint az előfizetéses kártyák száma július végén 8 millió 834 ezer volt, ami az egy hónappal korábbihoz képest 27 ezres bővülést jelent.

Az előfizetői szám alapján a T-Mobile részesedése 2006 július végén 45,23 százalékos volt, a cég piaci része a júniusi adathoz (45,30) képest kismértékben csökkent. A Pannon részesedése ezzel szemben júliusban emelkedett, 33,28 százalékról 33,49 százalékra. A Vodafone tortaszelete 21,42 százalékról 21,28 százalékra csökkent. Mindezzel együtt folytatódott az az április óta tartó tendencia, hogy csak a Vodafone előfizetőinek száma csökkent.

A forgalmazásban részt vevő ügyfelek száma alapján más a kép: júliusban a T-Mobile piaci részesedése stagnált, 2006. június és július végén egyaránt 45,33 százalék volt. A Pannon piaci része a június végi 33,47 százalékról 33,40 százalékra csökkent. E különbséget a Vodafone vitte el, súlya júliusban 21,27 százalék volt.

A második negyedévi adatok szerint tovább csökkent a használatban lévő pre-paid kártyák aránya, az érték 66,3 százalék volt az első negyedévi 67,5, illetve a két évvel korábbi 75,5 százalék után.

A három szolgáltató ügyfelei 2006 júliusában 3938 számot hordoztak a 2004 májusa óta igénybe vehető mobil-számhordozás keretében. Az NHH adatai szerint a számhordozás 2006 július végéig összesen 123 136 mobilszámot érintett.

Azóta történt

Hirdetés