Kindle Fire – 50 százalékos részesedéssel

Az internettáblák piacán egyelőre csak két komoly platform versenyez, ez pedig az iOS és az Android. Az utóbbi kapcsán a kép közel sem annyira egységes, hiszen a számos eltérő méretű és felszereltségű modell mellett néhány módosított, azaz a szakzsargon szerint „forkolt” megoldás is piacra került, melyek közül a legsikeresebb minden bizonnyal a Kindle Fire lett. A Comscore beszámolója szerint az Amazon tavaly novemberben piacra dobott internettáblája ma már az Android-alapú táblagépek piacának több mint 50 százalékát tudhatja magáénak, mely azonban a Google szolgáltatásai helyett mindenütt saját megoldást kínál. Az Android-alapú táblagépek közül a második legsikeresebb gyártó a Samsung lehet, ám még így is csupán 15,4 százalékos relatív részesedéssel bír, míg a harmadik helyen álló Motorola Xoom sorozat forgalma már szinte elenyésző. A Kindle Fire növekvő népszerűségében az alacsony ár mellett az Amazon szolgáltatásainak kényelmes elérése is fontos szerepet játszik, mely igazából az Apple sikeres üzleti modelljének alacsonyabb árszegmensbe történő átültetését jelenti.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés