Környezettudatosabbak lettek a vásárlók

Az ABI Research Észak-Amerikában végzett felmérése szerint a vásárlók fele odafigyel arra, hogy az általa megvásárolt mobiltelefon, vagy igénybe vett szolgáltatás mennyire terheli a környeztet és a vásárlást megelőző döntésnél ez is szempont. A több mint ezer megkérdezett 41 százaléka szívesebben vesz igénybe olyan szolgáltatást, illetve 45 százaléka szívesebben vásárol olyan telefont, mely olyan cégtől származik, amely pénzzel is támogat környezetvédő programokat, odafigyel a széndioxid-kibocsátás csökkentésére és beszállítóitól is elvárja a környezettudatos működést. A piackutató elemzése szerint a fiatalabb korosztály nagyobb hajlandóságot mutatott környezetbarát termékek és szolgáltatások igénybevétele iránt. Jeff Orr, az ABI Research elemzője kiemelte, hogy egy-két éve még egyáltalán nem volt szempont a környezetbarát működés egy-egy termék vagy szolgáltatás kiválasztásakor, most azonban minden korosztály számára szempont lehet ez is, mely nagy előrelépés. Az ABI Research szerint a szolgáltatók környezetbarát megnyilvánulásai igen fontos lépést jelentenek de a fogyasztók felvilágosítása továbbra is fontos, hiszen az elhasználódott akkumulátorok és más elektronikus hulladékok biztonságos megsemmisítése továbbra is sarkalatos pont.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés