Követendő példa az Apple termékfrissítése

Az Apple Phone 3.0 szoftverfrissítéssel kapcsolatos legfontosabb momentum tulajdonképpen nem az, hogy vágólap, MMS vagy száz más újdonságot hoz, illetve ezer új programozói interfészt, hanem az a tény, hogy valamennyi iPhone tulajdonos számára ingyen, míg iPod Touch tulajdonosok számára mindössze 10 dollárért lesz elérhető, vagyis az iPhone tulajdonosok biztosak lehetnek abban, hogy telefonjukat nem kell egy-két hiányosság miatt egy újabb modellre cserélniük, hiszen a gyártó által kínált folyamatos frissítések újabb és újabb funkciókkal gyarapítják azt, vagyis a „régi” modelljük szoftveresen mindig frissülhet. A stratégia különösen előnyös a fejlesztők számára is, hiszen gyakorlatilag biztosra vehetik, hogy a piacon lévő valamennyi Apple mobil a legfrissebb operációs rendszert használja, így nincs szükség többféle szoftveres verziók támogatására.

Az Apple számára ezek a frissítések a vásárlók megtartását jelentik, hiszen az elégedett vevők nem olyan hamar gondolkodnak el azon, hogy a számos új funkciót kínáló ajánlatok közül melyiket válasszák. Az, hogy más gyártók miért nem tudnak hasonló okostelefon stratégiával előrukkolni viszonylag egyszerű: az Apple számára a legtöbb pénzt nem a készülékek, hanem a hozzá tartozó extra szolgáltatások értékesítése jelenti, vagyis nem különösebben áll érdekében újabb modellek garmadájával előállni.

A RIM az Apple-höz hasonlóan saját maga készíti az operációs rendszert és a telefonokat is, mégsem kínál ilyen volumenű szoftverfrissítéseket. Ennek oka részben az, hogy a szolgáltatások értékesítéséből kevesebb haszna keletkezik, mint újabb modellek eladásából, másrészt viszont a rengeteg különböző, szolgáltatói igényekhez igazított modell mindegyikéhez jóváhagyatni egy-egy újabb, teljesen átdolgozott operációs rendszert hosszú hónapba tellene. A RIM szerint legalábbis az ok a szolgáltató jóváhagyási procedúra időigénye, de furcsa módon a száznál is több partnerszolgáltatóval együttműködő Apple számára ez nem jelent akadályt.

A Windows Mobile esetén a helyzet még komplikáltabb, hiszen a hardver és a szoftver más cégek műhelyében készül, ráadásul a Microsoft a saját fejlesztési ütemtervét is képtelen tartani. A Nokia esetén a helyzet szintén felemás. A finn óriás rendszerint frissíti felsőkategóriás termékvonalának Symbian rendszerét, bár nagyobb verzióugrást nem tesz lehetővé és sajnos a frissítés is meglehetősen macerás. Egyrészt csak hírportálokon lehet értesülni az újabb szoftver érkezéséről, másrészt nem minden készülék kínál közvetlenül telefonon történő frissítést.

A Google még nem tudni milyen stratégiát választ majd, de annyi bizonyos, hogy az Apple megoldása a lojalitás megteremtése szempontjából egészen biztosan követendő példa lehet.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés