Az LG a barcelonai Mobile World Congress alkalmával leplezte le legújabb csúcskészülékét, a G5-öt, ami az eddigi zászlóshajóktól jelentősen eltérő formatervet kapott, nem utolsósorban pedig moduláris kialakítású, így különféle eszközök csatlakoztathatók hozzá. Ezeket a tartozékokat a dél-koreaiak friendseknek, vagyis ismerősöknek, barátoknak nevezik, amikből jó néhány napvilágot látott, ilyen a kamera grip és a DAC erősítő. Mostani blogbejegyzésünkben viszont a VR-ra megyünk rá, a 360 CAM-mel és picit a 360 VR-ral foglalkozunk, amiknél viszont rögtön tudni kell, hogy különálló termékek, tehát nem kell a telefon aljára csatlakoztatni, mint a legtöbb társukat.
Az LG G5 és az egyik legjobb barátja, a 360 Camera [+]
A 360 CAM doboza az idei évben bevett zöld-fehér színkombinációban pompázik, oldalról kell felnyitni a fedelet, hogy megpillantsuk magát a kamerát. Alatta fekszik a használati útmutató, plusz egy USB Type-C kábel, amit töltésre és adatmásolásra használhatunk. A 360 CAM egyik hatalmas előnye, hogy rendkívül kompakt, a 40 x 97 x 25 milliméteres dimenziók manapság tényleg aprónak számítanak, a 76,7 grammos tömeg szintén a mérnökök munkáját dicséri. Két oldalon egy-egy gomb segíti a védőtokba való kapcsolódást, a kütyü jobb felén van még egy bekapcsoló billentyű, valamint két külön led, amik mutatják, hogy 180 vagy 360 fokos képeket készítünk. Alul lelhető fel egy standard 1/4"-es állványkapcsolódási pont, egy műanyag ajtó pedig a Type-C interfészt és a microSD foglalatot védi. Belül egy 1200 milliamperórás akkumulátor rejtőzik, ami elvileg 70 órányi videofelvételt bír ki egy feltöltéssel.
Oldalt található a bekapcsológomb, alul a Type-C csatlakozó és a microSD foglalat [+]
A csatlakozást Bluetooth 4.1 és 802.11b/g/n-es WiFi modulok segítik, először le kell tölteni az LG 360 CAM Manager alkalmazást a Play Áruházból. A fotókat, videókat vagy a 4 gigabájtos adattárolóra, vagy a maximum 2 terrabájtos microSD kártyára lehet menteni, méghozzá Jpeg illetve Mp4 formátumban. Képek esetén a legnagyobb felbontás 16 megapixeles (5660 x 2830 pixel), mozgófilmeket akár 2K-ban (2560 x 1280 képpont) tudunk rögzíteni 30 képkocka/másodperc sebességgel. A munka oroszlánrészét két darab, egyenként 206 fokos látószöggel rendelkező 13 megapixeles halszem kamera, a hangok felvételét pedig 3 különálló mikrofon végzi. Lehet 360 fokos (felső sor), illetve 180 fokos (alsó sor) alkotásokat lőni, tényleg nagyon egyszerű a dolog, előhúzzuk a zsebünkből a kamerát, kattintgatunk és kész. A minőség a következőképpen alakul:
Gépen visszanézve a végeredményeket teljesen más élményt kapunk, mintha telefonon tennénk mindezt, persze lehetőség nyílik már a Google Street View-ba és a YouTube-ra is feltölteni a felvételeket. A 360 fokos képek síkban már nem mutatnak annyira jól, pedig mobilon a gömbpanoráma ikonjára nyomva egy kis földgömbként fürkészhetjük a 360 fokos kamera teljesítményét, kis kijelzőn ez kimondottan nagy élmény. Persze hiba bőven van, azt például még nem sikerült kiküszöbölni (de a konkurenseknek sem), hogy a kezünk, amiben az eszközt tartjuk, ne látszódjon. A minőség főleg a 180 fokos fotónál hagy némi kívánnivalót maga után, a szélek nagyon elmosódnak, a vonalélesség és a részletesség jelentősen gyengébb a fókuszpontnál. Az egész értékelés és élmény viszont egy szempillantás alatt megváltozik, ha a G5-ön nézzük meg a minőséget, hiszen a 360 fokos videóknál és képeknél foroghatunk ide-oda, és akár így is körbenézhetünk, hogy mit vettünk fel.
Így fest a fejemen az LG 360 VR [+]
A 164,1 x 185,6 x 45,9 milliméteres, kicsit sajnos kényelmetlen LG 360 VR headset (Type-C kábelen keresztül csatlakozik a telefonhoz) pedig ráteszi az i-re a pontot, mert valójában saját készítésű virtuális valóság tartalmat lehet otthonunkban élvezni, mondjuk még nem működik minden tökéletesen, amikor az elkészült filmeket tekintettük volna meg, csak gondolkodott, gondolkodott a rendszer, végül a YouTube-ra felkerült változatot sikerült megnézni, szóval ezen még bőven lehet finomítani. A hardveres erőforrást a G5, a képet pedig két darab 1,88 hüvelykes, 920 x 720 pixel felbontású IPS kijelző biztosítja. Nyilván nem maradhatott el a tesztvideó sem, egy budai rakparton való sétakocsikázás nagyjából így fest ha nem közvetlenül a telefonról tesszük fel az internetre (a hangot érdemes levenni a szél miatt), ha pedig már a készülékről töltjük fel a videomegosztó oldalra, akkor erre számíthatunk (ez már egy hosszabb bemutató):
A szoftver egyszerű és a gyárihoz hasonló, kiválaszthatjuk, hogy a filmek mellé felvegyen-e a kütyü hangot, bekapcsolhatjuk a GPS-címkével ellátást, az időzítőt, változtathatunk a felbontáson, az érzékenységen, és akár a záridőn is.
Összességében elmondható, hogy az LG remek munkát végzett a 360 CAM fejlesztésénél, nagyszerű dolog, hogy a készülék apró, mégis nagyon könnyen kezelhető. További előny, hogy van beépített tárolóegység, aki pedig multimédiára éhesebb és állandóan kattintgatni akar, az akár 2 terrabájtos microSD-t is beszerezhet, ami tényleg szinte mindenre elég, a lencséket védő tok pedig igazi útitárssá varázsolja az eszközt. A képminőség persze nem hibátlan, mégis igazi élmény ilyen felvételeket készíteni, teljesen más perspektívákat lehet alkalmazni, sokkal több dolgot meg lehet örökíteni, talán akkor lenne igazi a rendszer, ha a vízállóságot is megoldaná a gyártó. A saját VR tartalom gyártása tehát tényleg óriási élmény, új kapukat nyithat meg a felhasználók előtt, ha pedig a 360 VR szemüveg támogatása még nagyobb lesz és az ökoszisztémát fejleszti az LG, akkor a későbbiekben ez nagy ütőkártya lehet majd a dél-koreaiak kezében, amire a konkurens megoldások tudatában szükség is lesz.