Magyar cég vezeti a brit járműkommunikációs projektet

A Zenzic nemzetközi szereplőkkel valósítja meg a V2X technológia brit implementációját.

A V2X technológia (amit leginkább járműkommunikáció néven lehet fordítani) kapcsán már volt alkalmunk a hazai Commsignia csapatával egy hollandiai tesztelésre eljutni, ahol az autók egymással és az út mentél elhelyezett berendezésekkel kommunikáltak. A Commsingia most újabb nagy feladatot kapott: a brit Zenzic, amely a szigetország kifejezetten V2X implementációra létrehozott szervezete a magyar vállalatot bízta meg egy olyan nemzetközi konzorcium vezetésével, amely első körben felméri, majd meg is valósítja a V2X megoldásokat. Ebben a csapatban a Commsignia mellett olyan nevek szerepelnek, mint a Vodafone és a Nokia, valamint a CAM Testbed, amely a tesztpályákat is biztosítja a projekthez.


[+]

Az első lépés a CAM Testbed pályáinak felszerelése V2X megoldásokkal, a cél pedig egy skálázható, megbízhatóan működő és biztonságos szolgálatás megteremtése és tesztelése a lakossági, éles bevezetés előtt. Nagy-Britanniában rohamosan növekszik azoknak a járműveknek a száma, amelyek már fel vannak készítve a V2X kommunikációra (főleg a szállítmányozásban), ezért egyre gyakrabban merül fel, hogy az ehhez kapcsolódó infrastruktúra is rendelkezésre álljon. Ez komoly együttműködést igényel az útkezelők, a mobil operátorok és az eszközbeszállítók között. A CAM Testbed korábbi projektjéről itt látható egy videó:

A V2X technológia nagyban segíti a biztonságos közlekedést, valamint nagy szerepe lehet abban is, hogy az önvezető járművek szoftverei is azokra az információkra támaszkodva optimalizálják a közlekedést, amelyeket az út mentén elhelyezett eszközök, a központi szerverek és a különböző adatkommunikációs megoldások együttese kínál. A technológia jellegéből adódóan hamarabb bevezethető a mindennapokban, hiszen a rendszer működésének nem feltétele, hogy a közlekedésben részt vevő járművek mindegyike képes legyen erre a kommunikációra, ugyanis a V2X hálózatban már szerepelő járművek és az útszéli berendezések szenzorai azokat az objektumokat is észlelik, amelyek nem alkalmasak a járműkommunikációs megoldásokkal való együttműködésre.

A V2X technológiáról a fenti videóban lehet többet megtudni.

Előzmények

  • Így beszélgetnek (majd) az autók

    V2X-nek hívják azt a kommunikációs megoldást, aminek segítségével az autók információt cserélnek nem csak egymással, hanem az út szélén levő berendezésekkel is. EU-s biztonsági tesztelésen jártunk.

Hirdetés