Az Apple szeptember 28-án zárta le a negyedik pénzügyi negyedévet (náluk ugyebár kicsit eltérő a belsős időszámítás), és a szokásos módon közölték az eredményeket: eladási darabszámokkal már nem találkozunk, viszont dollármilliárdokkal igen. A tavaly ugyanekkor zárt negyedévet 62,9 milliárd dolláros forgalommal zárták tavaly, idén ez 64 milliárdra ugrott fel, ez utóbbiból 13,69 milliárd dollár volt a nyereség, csak hogy a dolog nagyságrendjét érzékeltessük, leírjuk ezt először számokkal 13 690 000 000: aztán ugyanezt magyar forintra átváltva: 4 038 276 200 000.
A kiforrott hardverek korában nagyon komoly bevételt jelentenek a szolgáltatások
Döbbenetes számokról beszélünk tehát, mindenesetre ehhez már hozzászokhatunk a világ egyik legnagyobb tőkéjével rendelkező cégétől, érdemes viszont átnézni, hogy miből származnak a bevételek: Tim Cook többek közt a Watch és az iPad eladási számainak növekedéséről beszélt, ám mindezeknél talán meglepőbb a szolgáltatások részaránya az alábbi felsorolásban.
- 33,36 milliárd dollárnyi iPhone
- 12,50 milliárd dollárnyi szolgáltatás
- 6,99 milliárd dollárnyi Mac
- 6,52 milliárd dollárnyi Watch, HomePod, egyéb otthoni kiegészítő és gyári tartozék
- 4,66 milliárd dollárnyi iPad
Úgy néz ki, hogy a hardvereken túl egyre inkább szolgáltatást eladni a legjobb üzlet, nyilván nem véletlenül indul az Apple TV+ és a játékplatform, az Apple Arcade, ezekkel még további, még nagyobb összeg juthat a cupertinói vállalathoz bárminemű készülékértékesítés nélkül.