Megoldotta a Samsung az ujjlenyomat-olvasó problémáját

Elvileg. Alig négy nap telt el a probléma nyilvánosságra kerülése óta, de a Samsung már küldte a javítást.

Több biztonsági aggály is felmerült a héten egyes csúcsmodellek (értsd: enyhén szólva sem olcsó készülékek) esetében. A Google elvileg dolgozik az arcazonosítás feltételeinek szigorításán, pedig az ő rendszerük 3D alapú, csak a szoftvert nem készítették fel a szigorúbb ellenőrzésre, ami annyiban nem tragikus, hogy orvosolható. A Samsungnak pedig az ujjlenyomat-olvasóval gyűlt meg a baja, igaz, nem teljesen önhibájukból.

[+]

Tény, hogy a gyártók felhívják a figyelmet a (gyakran komolyabb árfekvésű) gyári tartozékok használatának előnyeire és javasolják, hogy a gyártó által jóváhagyott termékekkel használjuk az eszközt, a tesztidőszak alatt viszont igazán kipróbálhatták volna, hogy mi történik, ha valaki (értsd: az eddigi tapasztalatok alapján általában a fogyasztók úgy 90%-a) nem gyári fóliát használ a Galaxy S10 vagy Note10 készülékek kijelzőjének védelmére.

Mert az történik, hogy a 3D ultrahangos szenzor textúrát is szkennel, és ha a harmadik féltől származó fólia rendelkezik ilyennel, előfordulhat, hogy a szenzor a fólia felületét regisztrálja az ujjlenyomatunk helyett, így bárki, bármikor gond nélkül hozzáférhet a készülékünkön tárolt adatokhoz. A Samsung elismerte a jelenség létezését és megoldást ígért, ami a közleménytől számított negyedik napon meg is érkezett az érintett eszközökre.

[+]

Azt mondjuk nem tudom, hogy a képernyőfelvételen olvasható szilikontok hogy jön a kijelzőhöz. Én azt a készülék hátuljára szoktam rakni, a kijelzővédőt meg nem toknak hívjuk. De a Galaxy Note10 és Note10+ eleve gyári kijelzővédő fóliával érkezik, amivel ez a jelenség nem reprodukálható. Ettől függetlenül a frissítést mindenképpen érdemes elvégezni és a gyári fóliával is újra felvenni az ujjlenyomatokat a biztonság kedvéért.

Előzmények

Hirdetés