Határozottan sikeresebb startot vett a Galaxy S23 idén, mint problémás elődje tavaly, ám a mobilos, szórakoztatóelektronikai, félvezető, kijelző és egyéb üzletágakban érdekelt Samsung sem immunis az egyre súlyosabb világgazdasági kihívásokra. A gyártó összesített árbevétele 2023 első negyedévében 18%-ot esett 2022 elejéhez képest, a működési nyereség pedig döbbenetes 95%-ot zuhant.
Hiába sikerült remekül a Galaxy S23 széria, Kína nem kér belőle [+]
A világ legnagyobb mobilpiacán ráadásul nem megy a koreaiak szekere: nem csak arról van szó, hogy alaposan megtépázta a kínai vásárlókedvet a koronavírus megkésve berobbant hulláma, folyamatosan nő a feszültség a kommunista állam és szövetségesei, illetve az Egyesült Államok és partnerei között, amibe Dél-Korea is beletartozik. A kínai márkák ráadásul felnőttek a világelithez, és otthon gyártással képesek agresszíven árazni. Így is döbbenetes, hogy a világ legnagyobb mobilgyártója nem képes a top 5-be kerülni leszállított mobilszám alapján, miközben az Apple learatja a babérokat.
Kínai piaci részesedés a leszállított mobilok alapján - Counterpoint Research | ||||||
Márka | Q4 2021 |
Q1 2022 |
Q2 2022 |
Q3 2022 |
Q4 2022 |
Q1 2023 |
Apple | 22% | 18% | 13% | 14% | 22% | 20% |
Oppo | 17% | 19% | 18% | 18% | 16% | 18% |
Vivo | 16% | 17% | 20% | 20% | 18% | 16% |
Honor | 17% | 20% | 20% | 17% | 15% | 16% |
Xiaomi | 16% | 15% | 17% | 13% | 12% | 12% |
Mások | 12% | 11% | 12% | 18% | 16% | 17% |
Így eshetett meg az, hogy a Samsung Electronics teljes árbevételének a kínai piac már csak mindössze 8,73%-át teszi ki, pedig ez a szám tavaly 11,78%, 2021-ben 16,29%, 2019-ben pedig 18,06% volt. A nemzetközi helyzet ráadásul tovább fokozódhat, az Egyesült Államok pedig igyekszik a Samsung gyártósori jelenlétét is növelni saját területén. A koreai óriás ugyanakkor elkötelezett a kínai piac mellett úgy gyártás, mint értékesítés szempontjából, és nem készül üzleti stratégiáján változtatni – mondjuk sok minden már nem rajta múlik.