Hirdetés

Mit takarnak a különféle kódok az LG készülékek neveiben? (frissítve!)

Bár az LG Mini GD880 cikkében már megpróbáltam kideríteni, hogy az LG-nél melyik betű mit jelent, nem jártam teljes sikerrel: utólag kiderült, hogy az interneten található információk hibásak, épp ezért magához a gyártóhoz fordultam, hogy segítsen fényt deríteni a különféle betűk mögötti tartalomra. Meg is kaptam a szükséges anyagokat, melyek ráadásul nagyon frissek is, az elkövetkezendő egy-két évben tehát valószínű, hogy az itt szereplő információk meg fogják állni a helyüket.

A névrendszer 2008-ban még nagyon egyszerű volt, a készülékeket adatátviteli sebességük alapján különböztették meg. A KG jeltölte a GPRS-t (például KG800), KE értelemszerűen az EDGE-nek volt fenntartva (például KE970), a KU pedig a UMTS-es modellek gyűjtőneve volt (például KU990).

2009 elején új rendszer jött, melyben megmaradt a K kezdőbetű, de az ahhoz hozzárakott betű már nem az adatátvitelt, hanem a kategóriát jelölte:

  • F – fashion (azaz divat, például KF750)
  • M – multimedia (azaz multimédia, például KM900)
  • T – internet (például KT610)
  • C – camera (azaz kamera, például KC910)
  • S – smart (azaz okostelefon, például KS20)
  • P – people (azaz emberek, például KP100)

2009 második felétől (illetve részben 2010 elejétől) a K betűt felváltotta a G, plusz változtak a kategóriák is:

  • GB – basic (tehát egyszerűbb telefonok, a P-t váltotta le)
  • GC – camera (tehát kamera, ez maradt)
  • GD – design (értelemszerűen az F betűt váltotta le)
  • GW – web (ez részben a T-t váltotta le, de inkább új kategóriának tekinthető)
  • GU – UMTS (a belépő 3G-s készülékekre utal)

Az LG készülékek neve jelenleg (azaz 2010-ben) három részből áll. Az első magának a gyártónak a neve, a második a marketing név és a módosító, a harmadik pedig a termékvév, mely legfeljebb két betű lehet. A sorrend is ez:

LGmarketing név és módosító / terméknév

A marketing nevekről tudni kell, hogy azokat a gyártó csak egy bizonyos ideig használja, általában egy évre előre vannak meghatározva. Régiókra/országokra vonatkozik, ezért is volt lehetséges a jelenleg eredmény nélkülinek, ugyanakkor egyedülállónak mondható LG Cookie névadó játékunk. 2010-ben az LG a következő marketing neveket használja:

  • TOWN - QWERTY billentyűzettel ellátott, SNS-re (social-networking services) kihegyezett készülékek (Magyarországon nem használják)
  • COOKIE - Megfizethető érintőkijelzős modellek (Magyarországon nem használják)
  • PURE - Prémiumkategóriás, intuitív, letisztult modellek (Magyarországon még nincsenek bevezetve)
  • VIEWTY - Kamerára kihegyezett készülékek
  • OPTIMUS - Okostelefonok, jellemzően felsőbb kategóriás, cutting-edge készülékek
  • BL/BLS - A Black Label sorozat tagjai

A módosítókra is vonatkoznak szabályok. Fontos, hogy a felhasználók által is egyértelműen azonosítható, könnyen érthető nevek legyenek, de nem biztos, hogy az adott módosító nevet globális szinten fogják használni. Ha megteszik, akkor a döntés Koreából jön majd, de az adott országok/régiók is használhatnak módosítókat függetlenül attól, hogy globálisan mondjuk nem használják azokat. 2010-ben négy módosító névvel találkozhatunk az LG modelleknél:

  • PRO - Ezt két dologra is használják: egyrészt a felsőkategóriás teljesítménnyel és szolgáltatásokkal ellátott készülékekre (Viewty Pro), másrészt a B2B réteg számára kifejlesztett készülékeknél (Town Pro)
  • MAX - Magas felhasználói élményt nyújtó, jellemzően a nyílt operációs rendszer miatt MAXimalizált készülékek (Cookie Max)
  • LITE - Csökkentett tudású és árú készülékek, melyek tömegekhez is eljuthatnak
  • PLUS - Az alapmodellhez képest megnövelt tudású készülékek (pl. 2G helyett már 3G-s)

A terméknevek gyakorlatilag betűk, melyek az adott modell hovatartozását hivatottak jelölni. Nincs sok variáció, mind egyértelmű:

  • S - Style, azaz stílus
  • E - Entertainment, azaz szórakoztatás
  • P és C - Hasonló dolgot jelölnek, mivel az "intelligens" készülékeknél használják őket, de azért mások. A P betű a Professional (professzionális) rövidítése, a C pedig a Community-t, azaz a közösséget jelöli.
  • A és T - Szintén párban járnak: A, mint Accessible (elérhető) és T, mint Touch Affordable (megfizethető érintés).

A modellek számozása jellemzően a kategóriát próbálja jelölni: az 1-2-3 a belépőszinteté, a 4-5-6 a középkategóriás készülékeknek van fenntartva, a 7-8-9-be pedig értelemszerűen a felsős készülékek tartoznak bele. A számozás egyébként az évek során nem változott, de néhány termék az árak eróziója miatt ugye kategóriát esett (például a felsőbe eső Shine ugye a megjelenésekor drága volt, de a végén 25 000 forintért lehetett elvinni, viszont a modellszáma ettől függetlenül nem változott). Jelenleg pedig kicsit vegyes a kép, mert vannak a piacon olyan modellek, melyek még egy régebbi stratégia alapján lettek elnevezve, de a legújabb modellek már az új stratégia alapján jönnek.

Remélem, hogy érdekes volt ez a bejegyzés, főleg, mert a jövőben fogunk még hasonlókkal jelentkezni. Kérdések jöhetnek a fórumba.

Bocha

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés