MWC 2014: Okosóra koncepciót mutatott a Creoir

Amikor kitette elém egy szaunára emlékeztető tárgyaló asztalára Ismo Karali, a Creoir értékesítési és marketing igazgatója az Ibis nevű okosóra modelljét, akkor azért eléggé meglepődtem. Az eszköz ugyanis inkább tűnt egy elegáns női karperecnek, mintsem Bluetooth segítségével kommunikáló, elektronikával telezsúfolt terméknek. Mondjuk elektronika egy gramm sem volt benne, mert amit láttam, az csak egy nem működő makett volt.


[+]

A Creoir nem is fog piacra lépni egy okosórával. Soha nem is hall róluk az átlagember, pedig a Creoir elképesztően sok telefont tervez és gyárt, gyakorlatilag egy olyan szürke eminenciásai a mobiliparnak, akik nem is akarnak az előtérbe kerülni. Sokszor nem is lehet tudni, hogy egyik-másik népszerű modell formatervezése, menürendszere, anyagválasztása és gyártása mögött a Creoir áll, hiszen ők nem hirdethetik, a nagy cégek pedig inkább titkolják. Egyedül a Jolla volt annyira őszinte, hogy megnevezte a Creoirt - mondjuk mindkét gárda finn, úgyhogy ez annyira nem meglepő.


[+]

Az Ibis nevű koncepciót most mégis a saját nevükön mutatják. Ismo azt mondta, hogy ők kicsit olyanok, mint az autóiparban a Pininfarina. Néha ki kell állni és mutatni valami szépet, hogy több megrendelésük legyen és új piacokra léphessenek be. Nem titkolta, hogy az Ibis célja elsősorban az, hogy felkeltse a divatmárkák figyelmét arra, hogy ebben az okosóra-vonalban azért lehet valami keresnivalójuk nekik is, hiszen ezeket a termékeket most elsősorban technológiai irányból érkező cégek lepik el. Az óra pedig azért erősen divatcikk.

Természetesen nem csak a formaterv, hanem a menürendszer megtervezése és implementálása is a Creoir dolga. Mutatott is egy demót, egy nagyon egyszerű felületet terveztek az Ibishez, mert azt gondolják, hogy egy órát mindenkinek használnia kell tudni, nem csak azoknak, akik egyébként is fogékonyak a technológiára. A UI lényege annyi, hogy az alapképernyőről négy irányba tudjuk húzni az ujjunkat, és ez négy különböző funkciót hoz elő. Hívásnapló, üzenetek, zenelejátszó és beállítások. Kész, ennyi. Persze a grafika illeszkedhet az Ibishez épp úgy, ahogyan egy sportosabbra vett órához, minden a megrendelő kérése alapján történik. Az Ibis csak egy példa, amivel a Creoir megmutatja, hogy bárkinek lehet okosórája, ha szán rá némi pénzt.

Azóta történt

Hirdetés