Egyre több vállalat hangsúlyozza: mesterséges intelligenciában és gépi tanulásban van a jövő, és miközben az okosóra piac stagnál, gombamód szaporodnak az otthon elhelyezhető, zenehallgatásra sem utolsó, kijelzővel vagy anélkül felvértezett hangasszisztensek. Az Apple HomePod az utóbbi kategóriába esik, azaz az Amazon Echo Show-val szemben megjelenítője nincs, nagy teljesítményű és jó minőségű hangszórói viszont igen, hogy a teret kiváló hanggal töltsék be, mondjuk az Apple Music katalógusából.
A Siri által működtetett hangszórót az Apple A8 SoC hajtja meg és hat darab mikrofon figyeli a tulajdonos vezényszavait. A HomePod a tetején lévő érintőpanellel is kezelhető, és természetesen az iPhone-nal összekapcsolódik. A Bloomberg úgy tudja: az Apple négymillió HomePod leszállítására számít 2018-ban, ami nem rossz ezen a vonalon, bár 2015 óta az elemzők szerint az Amazon 15 millió ilyen megoldásnál jár, és töretlen az Echo népszerűsége. A publikáció szerint mégsem rózsás a 350 dolláros (93 ezer forintos) Apple okoshangszóró helyzete: az Amazon és a Google megoldásai ugyanis jóval több vezényszót és és műveletet ismernek, illetve az alkalmazások szintjén is komolyabb az integrációjuk, míg a fejlesztők a HomePod esetében jóval zártabb rendszerével találkozhatnak.
Az Apple HomePod (forrás: Apple) [+]
A legváltozatosabb felhasználási módok helyett a HomePodot így leginkább a mobilkészüléken át történő üzenetküldésre, az Apple rendszerébe épülő otthoni kütyük vezérlésére és zenehallgatásra lehet majd bevetni, cserébe a hangminőség kiemelkedő lehet (és ilyen formán a 400 dolláros, azaz 107 ezer forintos Google Home Maxnak állíthat konkurenciát. A Bloomberg azonban figyelmeztet: ez nem feltétlenül lesz elég a sikerhez, az iPod Hi-Fi hangszóró például másfél év után lekerült a kínálatból. A HomePod persze idővel fejlődhet, a publikáció szerint ugyanakkor jelentős hátrányból fog indulni, amikor 2018-ban piacra kerül.