Nincs ki a Meizu négy kereke - egyelőre

Mobilok mellett villanyautóval térhet vissza a szebb napokat látott márka.

Egykor úgy tűnt, hogy a Xiaomi mellett a Meizu is nagy gyártók közé emelkedhet, aztán különféle nehézségek miatt a lendület megtorpant, sőt: hátraarc következett, és egyre kevesebb mobillal rukkolt elő a márka, amit végül a kínai autógyártó Geely felvásárolt. Az utóbbinak nincsenek anyagi gondjai, és igazi műgyűjtőnek számít a piacon: többségi tulajdonosa a Volvónak, a Lotusnak és a Polestarnak, a London EV Companynak és más kevésbé ismert brandnek. De az Aston Martinba is bevásárolta magát, és Geely Auto, Zeekr, Maple, illetve Geometry márkanevek alatt saját járműveket is árul.

A Zeekr 001 és FlymeAuto fedélzeti rendszere
A Zeekr 001 és FlymeAuto fedélzeti rendszere (forrás: Top Electric SUV) [+]

Ez azt is jelenti, hogy meglehetősen nagy szakértelme van a 80-as években alapított vállalatnak a négykerekűek világában, és mivel a modern autók, kiváltképp a villanyautók rengeteg modern technológiát használnak, a Geelynek ebben is van tapasztalata. A Meizu nem csak adatkommunikációs megoldásaival, hanem Flyme szoftverfelületével is beleillik a képbe: a Zeekr 001 fedélzeti számítógépén konkrétan FlymeAuto fut, és egy egyezség is köttetett, miszerint a Geely járművei elérhetők lesznek a Meizu üzleteiben. Sőt: az utóbbi segíteni fog az előbbinek saját márkás okostelefonok piacra segítésében, de az egyezségnek fordítva is meglehet a haszna.

A Chery Wujie Pro
A Chery Wujie Pro (forrás: Car News China)

A Meizu már tavaly nagyszabású létszám bővítésbe kezdett villanyautós pozíciókba, és január 9-én benyújtotta igényét a Wujie Auto brand név levésésére, szúrta ki a Car News China. Ám van egy kis bökkenő: a Chery tavaly bemutatott egy Wujie Pro nevű, apró és olcsó EV-t, és a forrás szerint a közös névből még lehetnek legális súrlódások. Persze ki tudja: lehet, hogy már van a két Wujie között kapcsolat, csak nem kötötték a nagyérdemű orrára. Ha ezek a törekvések sem lennének nyilvánvalóak, hogy érdekelt a Meizu a villanyautós műfajban, saját brandje, a Pandaer bejelentette: elektromos töltőhálózat kiépítésén dolgozik.

A legpraktikusabb persze a Meizu/Wujia EV-k esetében a Geely SEA platform használata lenne, elvégre ez már túl van a fejlesztési és tesztelési cikluson, a tömeggyártást megalapozva. Ám egyelőre az anyacég teljes mértékben hallgat leányvállalata villanyautós törekvéseiről, aminek lehet, hogy csak évek múlva lesz eredménye. A Meizu 20 csúcstelefon viszont már készül, és tavasszal megérkezhet, van hozzá ugyanis egy kedvcsináló előzetes.

Azóta történt

Hirdetés