2015 óta, azaz 6 éve létezik különálló márkanévként a Genesis, korábban csak az egyik típusát jelölte ezzel a névvel a Hyundai. A Genesist önmagában úgy kell elképzelni, mint a Toyotának a Lexust, vagy a Nissannak az Infinitit: prémium szegmensbe gyártott autók, az alapmodelleknél érdekesebb külsővel, jól bevált technikával.
A Genesis mostanra a világ legtöbb piacán elérhető, az európai premierről azonban csak most, online sajtóeseményükön beszéltek: nyártól elsőként Németországban, Svájcban és az Egyesült Királyásgban indulnak el, lesz londoni, müncheni és zürichi bemutatótermük, de az egyre inkább elterjedő trendnek megfelelően rendelni is lehet majd a kocsikat.
A modellpaletta még zömmel belsőégésű kocsikat takar, elsőként a G80 limuzin és a GV80 SUV kerül piacra, amiket nem sokkal később a G70 és a GV70 követ. Számunkra talán a G80 szedán elektromos változata, a G80e lesz érdekesebb, ami az egyébként 5-ös BMW-hez vagy Mercedes E-osztályhoz hasonlítható kényelmes utazóautók méretosztályában kínál tisztán villanyhajtást.
A dél-koreaiaknak a specifikációk alapján nagyon potens villanyplatformjuk van, az E-GMP-re épül például a Hyundai Ioniq 5, illetve a Kia EV6, és teljesen egyértelmű, hogy a Genesis szintjén is készül ilyen autó, egy ideje rebesgetik a GV60e, illetve a GV70e modelleket.