A Nokia január 21-én jelentette be, hogy okostelefonjaihoz ezentúl ingyen lesz elérhető a korábban előfizetéses konstrukció keretében megvásárolható hangos autós és gyalogos navigáció. Az ingyenes szoftver sikere természetesen nem maradt el, ám az érdeklődés messze felülmúlta a Nokia és az elemzők várakozásait is és ezzel együt úgy tűnik, hogy igen nehéz helyzetbe hozza majd a különálló navigációs eszközök gyártóit. A finn óriás közleménye szerint alig egy hét leforgása alatt több mint egymillióan szerezték be a teljesen ingyenessé vált Ovi Maps navigációs szoftvert, ám a letöltők száma idő közben az 1,4 milliót is meghaladta. Anssi Vanjoki ügyvezető igazgató stratégiailag kiemelten fontosnak nevezte az Ovi Maps sikerét, hiszen a gyártó piacvezető szeretne lenni a mobil navigációs készülékek piacán. Chris Jones, a Canalys piaci elemzője szerint 2009 végén körülbelül 25,9 millióan használtakták aktívan navigációra mobiltelefonjuk, mely a Nokia számára is komoly piacot jelenthet.
Az Ovi Maps sikere a fejlesztők számára is fontos lehet, ugyanis hamarosan olyan fejlesztőkészlethez is hozzájuthatnak majd, mely segítségével a térképek könnyedén integrálhatóak lesznek saját alkalmazásaikba is. Az eddig i statisztikák szerint a legtöbb letöltés Kínában, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Németországban és Spanyolországban történt, méghozzá elsősorban a Nokia 5800 XpressMusic, Nokia N97 mini, Nokia N97, Nokia 5230 és Nokia E72 modellekhez. A március után piaca kerülő navigációra képes okostelefonok előre telepített navigációs szoftverrel és regionális térképekkel rendelkeznek majd, így a Nokia okostelefonok közvetlenül a dobozból kivéve is alkalmasak lesznek adatcsomag nélküli offline navigációra.