Sony Ericsson: Kisebb eladás, kisebb haszon

A Sony Ericsson első negyedéves teljesítménye az előzetes várakozásoknak megfelelően nem volt túlságosan rózsás, melyre a Japánt sújtó földrengés és szökőár hullám is rátett egy lapáttal. A januártól márciusig tartó időszak során a japán-svéd gyártó összesen 8,1 millió mobiltelefont értékesített, mely az előző év azonos időszakához képest 23, az előző negyedévhez képest 28 százalékos visszaesést jelent. A csökkenő eladások hátterében az olcsó modellek iránti kereslet visszaesése áll, így a készülékek átlagos eladási ára a tavalyi 134 eurós szintről 141 eurósra növekedett. Az okostelefonok piacán való viszonylag jó szereplés azonban nem ellensúlyozza a csökkenő eladásokat, így az 1145 millió eurós bevételből összesen 11 millió euró nettó nyereséget tudott elkönyvelni, mely az előző éves 21 milliós nyereség mellett szintén eltörpül. A Sony Ericsson még jelenleg is vizsgálja a japán gyáregységeit és beszállítóit ért csapások hatásait, de a bejelentés szerint az Xperia arc és PLAY még ebben a negyedévben mindenütt elérhetővé válhat.

Azóta történt

Hirdetés