Szolgáltatói reakciók az új roaming díjak kapcsán

Miután az EU végre, hosszú idő után letett valamit roaming kapcsán az asztalra, ami minden szolgáltatóra nézve kötelező, szinte azonnal megjöttek a hazai operátorok sajtóközleményei. Mindhármat gyakorlatilag változtatás nélkül közöltük, most viszont megnézhetjük, hogy miről is szóltak, mi van a háttérben.

Azt rögtön az elején szögezzük le, hogy alapból mindhárom cég úgy fújt emiatt az EU-ra az elmúlt pár hónapban, ahogyan csak tudott. Ott próbált keresztbetenni, ahol csak lehetett, nagyon nem akarták ezt sem a hazai, sem a külföldi szolgáltatók, hogy a jó öreg fejőstehén, az aranytojást tojó tyúk megszűnjön. A roaming ugyanis az, ahol az operátor véresre keresheti magát. Persze nyilván benne van a pakliban, hogy ha most innen elsurran egy adag bevétel, akkor azt majd mindenki szépen bepótolja a belföldi percdíjakból, havidíjakból, de a külföldi telefonálás ára valóban csökkeni fog.

Kezdjük a Pannon sajtóközleményével. Ebben a szolgáltató kicsit fényezi magát, és közlik, hogy ők alapvetően világéletükben olcsó roamingot akartak nyújtani, mert ezügyben rendkívül elkötelezettek. De akkor miért nem tettek így eddig? Ugyanakkor kedves gesztus a szolgáltató részéről, hogy az EU határidő előtt automatikusan aktiválják minden ügyfelüknek az új díjszabást, így a pannonos felhasználóknak elvileg nem kell ezzel foglalkozniuk.

A Vodafone egy jó hosszú közleményt tolt át, amelyben konkrétan már-már giccses módon fényezik önnön nagyságukat, és felhívják a figyelmet a Passport tarifára. Ez amúgy jogos pont a piros szolgáltatótól, a Passport az elérhető országokban magasan verte a többi roaming megoldást percdíjak tekintetében. Amit azonban magukról írnak, az már bicskanyitogatóan nyálas, elég lett volna felsorolni a Passport díjszabás lényegét és mellétenni az EU szabályozással elérhető percdíjakat. Tényszerűen, tisztán. A Vodafone is meglebegteti, hogy az előírtnál korábban elérhetővé teszi az új roaming díjszabást, ám a Pannonnal ellentétben ez nem lesz automatikus, helyette a Passport szolgáltatást ajánlgatják, amely alapvetően jogos, csak valahogy a sajtóközleményből pont a miértek megválaszolása hiányzik.

A végére hagytuk a T-Mobile közleményét, ez is jött ki a legkésőbb. Ez a legszűkszavúbb, egy kis önfényezéssel indít az elején, aztán közli, hogy hamarabb végrehajtja a változásokat, mint ahogyan az kötelező lenne, ráadásul ők is automatikusan aktiválják az új díjszabást minden ügyfelüknek.
A fentiek persze nem véletlenül történtek így. A jelek szerint a Vodafone jár a legkevésbé rosszul, nekik eddig is ott volt a Passport, ami ráadásul olyan országokban is működhet, amelyek nem tartoznak az EU kötelékébe. A többiek igyekeznek úgy csinálni, mintha rendkívül rugalmasan állnának a döntéshez - mást nagyon nem tehetnek. A kérdés innentől az, hogy az EU által meghatározott maximumok alá ki mennyivel óhajt lemenni, ha egyáltalán.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés