Újragondolja az Android One projectet a Google?

Az első egymilliárd androidos készülék után a másodikat a fejlődő országok bekapcsolásával kívánja elérni az operációs rendszer felügyeletéért felelős Google. Többek között ezért hozta létre az Android One projectet, amely viszonylag kevés szabadságot ad a gyártói partnereknek tervezéskor, cserében a frissítések felügyeletével az új Google szoftververziók hamar megérkeznek az ilyen mobilokra. Két generáció ellenére sem váltak azonban tömegtermékké az Android One készülékek, a StrategyAnalyst szerint ugyanis a Google által meghatározott hardveres kötöttségek, az alacsony gyártói profitok, az online értékesítési modell és a célközönség nem megfelelő megszólítása miatt 2014-ben mindössze az eladások 1%-t tették ki ezek az ajánlatok.


A Karbonn is piacra dobott AO-s készüléket [+]

A The Wall Street Journal úgy tudja, hogy a Google ezért lazítani kíván a hardveres irányelveken, azaz a jövőben szélesebb komponenspalettából válogathatnak a partnerek, akik nem mutattak túl nagy érdeklődést az Android One iránt. A gyártók tehát nagyobb szabadságot kapnának a készülékek tervezésekor, ami lehetővé tenné a jobban megkülönböztethető okostelefonok piacra dobásást, hatékonyabb marketinggel. Más kérdés viszont, hogy ez mennyivel lassítaná a frissítések közzétételét. A fejlődő régiókban a kínai márkák mellett egyébként a tizenes Samsung mobilok is egész jól fogynak, és ebben a célirányosabb reklámstratégia is közrejátszhat. Kíváncsiak vagyunk, hogy a harmadik generációs AO-s eszközök mit nyújtanak majd, és mennyiért, hogy felvegyék a versenyt a komoly konkurenciával.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés