- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
evilskati
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #139082 üzenetére
Schwalbe CX Comp?
-
evilskati
aktív tag
válasz jjeahh #139444 üzenetére
Jók a képek, szép a hely Jobbulást!
Megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem a topiklakókat, hogy milyen sisakot érdemes vásárolni? Ami felmerült többször, hogy legyen benne bogárháló.
Múltkor linkelt valaki webshopot, ahol 15 fontért lehetett már kapni, ez megfelelő lehet? Persze elsődleges cél, hogy azért védjen, ha gond van. Vagy ez a Gepida esetleg?
Ti melyik külföldi webshop kínálatát szoktátok böngészni?
Előre is köszönöm!
-
evilskati
aktív tag
válasz planbmokus #142218 üzenetére
Piszkosul jól néz ki ez a bringa.
Planet X-en szokott lenni valami akció, amire érdemes várni? (Black Friday, Karácsony?)
Szeretném kipróbálni az országútizást, ez a modell pedig egész jó áron van. Esetleg kezdésnek érdemesebb lehet használtan nézni valamit? Ti, hogy döntitek el, hogy milyen geo lenne a legjobb számotokra? Kipróbálni lenne a legjobb valahol, de nem igen tudok olyan lehetőségről ahol egy-egy modellt el lehetne vinni egy napra a megszokott körre.
-
evilskati
aktív tag
válasz planbmokus #142262 üzenetére
Köszönöm szépen a választ mindenkinek!
Körbenézek a környéken, hátha ki lehet valahol próbálni a kettő típust. Versenyezni nem szeretnék egyébként, maratonok szimpatikusabbak, nekem elég ha sikerül legyűrnöm a távot szintidőn belül.
Van mit tekernem szerencsére, csak motoszkál bennem ez az országúti kérdés.
-
evilskati
aktív tag
válasz FireKeeper #142265 üzenetére
Jelenleg 250k a maximum. Ivana szokta írni, hogy használtan ennyiért már van 105-el szerelt alu+karbon gép. Lehet, hogy kezdésnek abba az irányba indulok el.
(#142266) ZolkoW: Köszönöm a felajánlást, ha most nem is, de lehet, hogy egyszer megkereslek ez ügyben
Nagyon bepörgök és addig fogom tekerni a jelenlegi cross trekkingem míg szét nem esik, akkor könnyebb racionalizálni a döntést Az eddigi legnagyobb távom 118 km volt 5 óra alatt a Kisalföldön. Túl sok szint nincs, de a szél mindig fúj
Egyelőre úgy érzem, hogy a szűk keresztmetszet inkább én vagyok, mint a bicikli, de többen mondják, hogy megérte a váltás országútira, mert nagy a különbség.
Ui.: Néztem, hogy a Planet X London 10 Kg körül van. Egyik ismerőm szerzett nem rég egy régebbi acél Colnago-t, az 8,5 kg. Alig hittem el Valamiért az volt a fejemben, hogy ezek a modern alu vázasak verik súlyban a régebbi technikát, de ezek szerint a csúcskategóriát csak csúcskategóriával lehet érdemben összehasonlítani hiába az eltelt évek.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz Somatom #142350 üzenetére
Át is lehet rakni a rendszámtáblát a vonóhorgos tartóra, nem muszáj váltani szürke rendszámot.
-
evilskati
aktív tag
válasz ZolkoW #144421 üzenetére
Én ezt a Decathlonosat használom lánckenésre. Kb. 100 km-t bír, utána elkezdem hallani a lánc hangját. Ezt azért ne úgy képzeljétek el, hogy csörög-zörög, szimplán hangosabb lesz csak, mint közvetlenül kenés után.
Valószínűleg bírná tovább is, de ilyenkor már újra szoktam kenni.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #144439 üzenetére
2-3 kenésenként szoktam teljes tisztítást tartani, én főleg aszfalton megyek.
(#144440) FireKeeper: Nekem ugyanez volt, de 20-30 km után elmúlt.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #144462 üzenetére
-
evilskati
aktív tag
Lehet, hogy hülye kérdés, de ha a láncom nem patentszemes, és szétszedem, akkor a kinyomott csapszeget visszarakhatom bele, vagy újat kell belerakni?
-
evilskati
aktív tag
válasz bringasisti #144878 üzenetére
#144879 ivana: Értve, köszi mindkettőtöknek!
-
evilskati
aktív tag
Felénk nem igen szoktak köszönni, inkább biccenteni. Változó, akik éppen edzenek és tekernek ezerrel, azok általában nem figyelnek. A túrázok szokták keresni a szemkontaktust és megy a köszönés.
-
evilskati
aktív tag
Ha már Gravel téma. A Decathlonosok milyenek lehetnek?
Triban RC 520 28" Shimano 105
Triban RC 520 650b SRAM Apex 1x11 -
evilskati
aktív tag
válasz bringasisti #144958 üzenetére
Még a gyárilag adott Schwalbe CX Comp van fent a bringán, ezt 50 TPI-re írja a weboldal. Nekem nincs bajom vele, persze jobbat még nem próbáltam.
-
evilskati
aktív tag
válasz zzola #145033 üzenetére
Decathlonban is árulják 11.990 Forintért, igaz már csak pár darab van.
-
evilskati
aktív tag
válasz jjeahh #146157 üzenetére
Én az OsmAndot használom túrázáskor és tekeréskor is. Sokkal több útvonalat ismer, mint a Google Maps, teljes országtérképeket lehet offline menteni. A magyar turistaútvonalakat is ismeri. Annyi beállítása van, hogy könnyű benne elveszni, tud elvileg nyomvonalat követni, bár ezt sosem próbáltam. Van magasságkorrekciós térkép is benne, bár az már a fizetős részéhez tartozik.
A térképnek több nézete is van, bal felül van egy földgömb ikon, ha arra rákattintasz, akkor tudsz az autós, gyalogolós, biciklizős módok között választani, majd a beállításokban személyre szabni, hogy ezen módok mit jelenítsenek meg a térképen. Ha mindent kipipálsz, akkor kb. még a vaddisznók kedvenc útvonalát is mutatja
-
evilskati
aktív tag
Sziasztok!
Ebben a videóban láttam, hogy a faszi átalakítja a régebbi acélvázas kerékpárját 2x7-ről 1x10-re és ehhez szétfeszíti a hátsó villákat. Ilyet lehet? Vártam a videóban a pillanatot mikor el fognak törni, de nem történt meg.
-
evilskati
aktív tag
Én is hasonlóban gondolkodom, csak pont fordítva. Korábban volt szó a Puch Clubmanemről, régi koskormányos gép, azt terepesíteném fel egy kicsit, hogy kényelmesebb legyen.
A (váz)váltás rendben van rajta, fékek cserére szorulnak, illetve amit mindenképp szeretnék cserélni, az a kerék/gumi.
Csak gondolati projekt egyelőre, úgyhogy még nem néztem meg idő hiányában mi férne el a vázban.
Amolyan mindenes/túra kerékpárnak szánom. Van rajta csomagtartószem, így fel tudnám málházni, ha szükséges.
-
evilskati
aktív tag
válasz NomAd_82 #162160 üzenetére
Szia!
Bár a topilakók nálam jóval komolyabban űzik a bringázást, de azért leírom a tapasztalataimat.
Én pont egy Gepida Alboin 300 CRS-t vettem, szintén rengeteg cikk elolvasása után. Igaz egy régebbi modellt, ilyet. Alkatrészek szempontjából belépő szintet képvisel, a középcsapágy a leggyengébb pont, egyébként teljesen használható, gond nincs vele.
Szerintem MTB-hez képest a nagyobb sebességérzést inkább a hajtás más áttételtartománya adja. Ezt főleg aszfalton lehet kihasználni.
Viszont hiába cross, szerintem terepezésre alkalmatlan a kerékpár, az enyémen gyárilag Schwalbe CX Comp gumik voltak, nem túl széles, nem is túl keskeny. Ez egyben előnye és hátránya is. Aszfalton lehetne keskenyebb, terepen lehetne szélesebb. Nem tudom nálatok milyen földutak vannak, de nálunk általában traktorok járják, így elég rázós az élmény, főleg ha több fűcsomó is keresztezi az utadat. Kavicsos úton pedig a legnagyobb baj, hogy a nagyobb kavicsok veszélyesen megdobják a kereket.
Aszfalton a teleszkóp talán felesleges súlyfelesleg, terepen azért jól tud jönni. Azt nem mondanám, hogy aszfalton sem ér semmit, mert próbáltam úgy menni, hogy lockoltam a teleszkópot, és sokkal jobban átadja az út a rezgéseket a kezednek, amitől tud zsibbadni. Lock nélkül ezt nem éreztem. Persze lehet, hogy ezen tudna segíteni egy filléres kesztyű vagy a gyári "ergonomikus" markolat helyett valami puhább darab.
Éppen ezért, én a mostanában sokat tárgyalt Gravel kerékpárokat nézegetem, a koskormány miatt több fogási lehetőség áll rendelkezésre, mely hosszútávon nagyobb kényelmet biztosít. De ezzel pont az bajom, hogy olyan, mint a Cross, kicsit ez is, kicsit az is akar lenni. Ezzel a hibrid kategóriával már egyszer befürödtem.
Mindenesetre a Cross és a Gravel mellett is szól a "túrásabb" üléspozíció a road vagy MTB-hez képest.
Félre értés ne essék, szeretem, tekerem, kiszolgál rendesen. De ma már nem feltétlenül ezt venném.
-
evilskati
aktív tag
válasz INTELligent #166291 üzenetére
Szia!
Esetleg az OsmAndot lesd még meg. A rétegeknél én bekapcsoltam mindent, így elég részletes, a túraútvonalalakat is tudja. Habár, Rajka és Dunakiliti között, ahol rendbetették a Jónási ágakat, ott pár erdei út nincs rajta, de openstreetmap alapú, így ha kell bele lehet szerkeszteni.
-
evilskati
aktív tag
Most, hogy a computerek és a pulzus téma, megragadnám az alkalmat, hogy megkérdezzem melyik az a pulzusmérős mellkaspánt és CAD szenzor ami párosítható telefonnal és esetleg van saját appja vagy párosítható Stravaval?
Koca bringásként computerre nincs szükségem, Strava előfizetésem sincs, mert nem megyek annyit, hogy megérje.
Gondoltam befogok egy régi telefont arra az esetre, ha tudok menni egy edzőset, vagy ilyenkor nincs értelme figyelni a pulzusra?
-
evilskati
aktív tag
válasz INTELligent #166839 üzenetére
"Még az lenne jó, ha telóról lenne valami hangalapú turn-by-turn jellegű navi"
Az OsmAnd tudja ezt. -
evilskati
aktív tag
válasz INTELligent #166862 üzenetére
Nekem kicsit kellett vele szórakoznom míg kiismertem. Ha elsőre elindítod, akkor a bal felső sarokban lesz egy földgomb ikon, ha arra kattintasz, akkor tudsz a nézetek között váltani, van a földgömb, autó, kerékpár, gyalog és tömegközlekedés. Ezek előre beállított részleteit mutatják ugyanannak a térképnek, de mindegyiket tudod a saját szájízed szerint paraméterezni. Ha az egyikre rákattintasz, és legörgetsz, akkor alul a részletek menüben érdemes bekapcsolni a Több részlet, Útfelszín és útminőség megjelenítése opciókat. Elrejtés menüben nekem semmi nincs bepipálva, Útvonalak menüben pedig minden.
GPX fájloknál lehet berakni a netről letöltött útvonalat, vagy be lehet kapcsolni, hogy a jelenlegi útvonalat rögzítse. A netről letöltött GPX-en végig is tud navigálni. El is tud navigálni az útvonal kezdőpontjához.
Ráadásul van benne domborzati térkép is, ezért navigációkor már a szintkülönbséget is mutatja.
Mindezt offline és ingyen tudja.A fizetős verzióban van online rész, és több térképet lehet letölteni offline használatra.
Ausztriában és Szlovákiában is ezt szoktam használni, az ottani túraútvonalakat is ismeri. Ha pedig valami nincs rajta, akkor rá lehet szerkeszteni a térképre.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz xy.zsolt #166869 üzenetére
Őszintén szólva, én a meg-megállok rálesni az útvonalra fajta vagyok, de szerintem bármilyen olvasható GPX-en végignavigál, komoot-ot nem próbáltam. Kirándulástippekről töltöttem már le, az rendben működött.
Szerintem ha GPX-et követsz vele, akkor szól, ha letérsz az útvonalról. Ha csak amúgy pontok között navigálsz vele, akkor újra tud tervezni offline. Működik a háttérben.
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz INTELligent #166926 üzenetére
[OsmAnd]
Nekem egy dolog hiányzik csak belőle, a folyók áramlás irányát ismeri és meg is jeleníti szépen, de az erősségüket sajnos nem. Ez okozott már kellemetlen órákatMondjuk más térképeket amiket néztem eddig, még az áramlási irányokat sem ismerték.
-
evilskati
aktív tag
válasz gabro0 #166985 üzenetére
Szuper lenne, ha bekerülne
(#166995) INTELligent:
Dunakiliti Vadvíz kempingtől szoktunk menni kajak/kenu túrákat. Ha lefelé is haladsz az ágakon, akkor van lehetőséged visszatérni egy lassú szembe folyású ágon a kempinghez, ebből persze csak egy ilyen van. Mikor először voltunk, akkor én térkép alapján nem ezt az ágat találtam meg, hanem a gyors folyásút. Az volt a furcsa, hogy a szembejövők vagy nagyon röhögtek vagy elismerően bólintottak a küzdelem láttán. Fél óra erőltetett menet alatt, ha 10 métert sikerült megtenni. Feladtuk, hagytuk, hogy vigyen az ár, majd kikötöttünk Doborgaz előtt a töltés oldalon. Innen 8-10 kilométert kellett volna visszasétálnom a kempingig a kocsiért, de egy arra járó vadász megszánt és elvitt :-)[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Nagyokat kattan a hajtásom, olyan, mintha megugrana a pedál, de nem a lánc ugrik a fogassoron, hanem én úgy érzem, hogy a középcsapággyal van valami. Kiszereléskor láttam, hogy monoblokkos, nem nagyon lehet szétszedni jobban. próbáltam kívülről megtisztítani, illetve a váz középső részét is kitisztítottam és újrazsíroztam, de nem lett jobb. Kézzel forgatva nem jön elő a probléma. Új korában is ilyen volt már, de akkor ritkán kattant egyet, most viszont 2 percenként kattog, mintha kihagyna az erőátvitelből ilyenkor. Rendelnék egy új monoblokkot, de nem vagyok benne biztosan, hogy milyen kell.
A kiszerelt példányról egy kép: [kép]
Az L = 127-ből tisztasor, hogy 127 mm hosszúságú tengellyel ellátott monoblokkra van szükségem, viszont ez az A = 28,5 megzavar. Ez az adat nem tudom mi lehet.Shimano BB-UN300 JIS megfelelő lehet a helyére?
Illetve, a kazetta leszedő és a racsni leszedő között mi a különbség, rendelnék akkor mindjárt ilyen szerszámot is, hátha jól fog jönni a jövőben.
Köszönöm szépen előre is!
[ Szerkesztve ]
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #196444 üzenetére
Nehéz körülírni, de nem úgy hagy ki, hogy olyankor "könnyebb" előremozdítani a hajtókart, hanem mintha valahol kicsit megszorulna, és nagyobb erővel kb. 5 fokot kell előrébb mozdítani a hajtókart, ez generálja a kattanást is, majd utána megint megy rendesen.
Az is érdekes, hogy nem mindig ugyanannál a hajtókar állásnál történik, hanem bárhol előfordulhat és időben sem periodikus a dolog.
Megpróbálom megfigyelni, hogy hátulról vagy középről hallom-e. Köszi!
-
evilskati
aktív tag
válasz evilskati #196479 üzenetére
Úgy tűnik, hogy végül megoldotta a problémát a monoblokk kiszedése, befújása wd40-el, majd visszaszerelése. Persze az is lehet, hogy más jellegű volt a probléma, és ahogy használtam megszűnt, de miután a fentieket megcsináltam, a következő úton kattant párszor, és azóta nem csinálja.
-
evilskati
aktív tag
válasz szimpláncsak #199974 üzenetére
Ez egy tök jó kis túra, nagyon szép panorámával. Ajánlom
-
evilskati
aktív tag
válasz Khelben #202289 üzenetére
Ha jól tudom ennek megkerülésére tervezik bevezetni a sportkerékpáros fogalmat és a hozzá tartozó táblákat. Gondolom ehhez kell majd valamilyen igazolás.
Én is beljebb húzódva szoktam tekerni, ha nagy ritkán autóúton tekerek, ez sok autóst arra késztet, hogy nagy ívben kerüljön.
Egy kevés tapasztalatom van teherautóvezetéssel kapcsolatban is, hiába van rajta sok tükör, egyszerűen a méreteinél fogva nem tudod annyira figyelem alatt tartani a környezetét, mint egy autónál. Szerintem ilyen esetben az agilisebben mozgó és jobb területi rálátással rendelkezőnek kell észnél lennie. Kocsival sem hajtok be a szűk kanyarba, ha látom, hogy busz/teherautó jön, kell nekik a hely.
Traktorra, főleg, ha két pótkocsival, esetleg bálaszállítóval közlekedik ez hatványozottan igaz, hiába van hátsó ablaka, ha a pótkocsi miatt nem lát hátra. Tükrökkel pedig még úgy sem állnak, mint egy normál teherautó. Sokszor látni, hogy sávon belül kigyózik a pótkocsival, de ezt pont azért teszi, hogy a pótkocsik kitérése után lásson valamit a jobb és bal oldali tükörben hátrafelé.
-
evilskati
aktív tag
válasz sebgutkopf #202433 üzenetére
Nekem egy motoros kollégám mondása jutott erről eszembe. Azt mondta az ilyen előre-vissza-előre-vissza helyzetekről, hogy ha visszalassul a forgalom, akkor beáll az autó mögé, látható helyre, és halad a sorral. Ugyanígy, ha dugó van és cikáznak az autók a sávok között, akkor is inkább a forgalommal halad, minthogy előretörne a kocsisor mellett.
Én is ezen az állásponton vagyok. Mindegy ki mit vezet, a veszélyes helyzeteket előrelátóan el kell kerülni.
-
evilskati
aktív tag
válasz Alf65 #202456 üzenetére
Hozzátenném, hogy hamar lehet bármivel 8 napon túl gyógyuló sérülést okozni, és onnantól kezdve máris büntetőeljárás.
-
evilskati
aktív tag
válasz Hasaggymeg #204726 üzenetére
Igazad van, valószínűleg megszokás kérdése is, de sajnos én is azok közé tartozom, akik 20 fok alatti levegőnél torokfájást tudnak kapni. Szóval nálam verőfényes napsütésben is előfordul az orra húzott csősál. Szoktak is furán nézni rám, de ez van, mindenki saját testének a legjobb orvosa.
-
evilskati
aktív tag
Múltkor keresett valaki magyarországi BikeFit-et.
-
evilskati
aktív tag
Ne vegyétek komolyan, de nem tudom megállni.
Ha már szóba került a teljesítményorinentáltság a bicikliziés kapcsán, bármilyen biciklizés kapcsán. Hogy lehet úgy teljesítményorientáltnak lenni, hogy a leghatékonyabb eszközt választod a mozgás kivitelezésére?
Még a gyaloglás is több energiabefektetést igényel
Ha mindenki teljesítményorientáltan állna a dolgokhoz, akkor ez egy Úszós topik lenne.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs