- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- iPhone topik
Hirdetés
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #161050 üzenetére
Furcsállom,hogy senki nem írta, de egy próbát megér a ("B" -úgy emlékszem, így hivatkoznak rá, de nem tudom, honnan jön) csavar hosszabbra cserélése, mjndig ezzel szokták kezdeni,ha olyan sort raknak fel, amit hivatalosan nem tud a hátsó váltó kezelni,de azért tesznek egy próbát. Persze ha tudnia kéne, az más, de akkor is ezt próbálnám először. Távol álljon tőlem, hogy házibarkácsra buzdítsalak ( ), de ha a hosszabb csavar vége már rossz szögben érne oda a váltófülhöz, és így nem a kis ficakban támaszt, akkor szoktak anyát tekerni a végére :)
Aztán ha ennyi megoldja, lehet agyalni rendes megoldáson is. Amúgy nem tudom, melyik keréken van elöl a lánc a képeden, de a legnagyobb-legnagyobb kombinációban már ne legyen sok tartalék, csak épp annyi, hogy fel tudja rakni a láncot a lánckerékre.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zsohi
őstag
válasz Teasüti #161165 üzenetére
Nekem a Brand-x dropper teljesen jól szuperál.
(#161166) enzahobi: 1x hajtással a 30+ nem lesz kényelmes, nekem legalábbis nem az. Az átütőssel egyszerűbb az élet és érezhetően merevebb is egy monti esetében.
Valami vastagabb kerekű outival lehet jobban járnál, de az már nem az én világom.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #161165 üzenetére
Tudom, már többször volt kérdés, de a Reverb nem pont ellenjavallt? Ezzel szemben a Brand-X-ről talán még nem hallottam rosszat, a KS-ről egy kicsivel többet, de a Reverbet és a Crank Brotherst ebből mintha csak szidnák . Aztán bocs, ha rosszul emlékszem - mondjuk Reverb állandóan van az aprón, ez is egy intő jel lehet.
Nekem is Brand-X van, de túl sok km még nincs benne . Eddig működik, egyszerű volt beépíteni is (rejtett bowdenes).Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #161611 üzenetére
Túl merev vagy, meg valószínű hozzászoktál, hogy az SPD-vel húzod a bicikli seggét, és most is ezt csinálnád reflexből. Én is azt javaslom, hogy kezdj el bunny hoppozni. Az amúgyis tök jól jön majd, amikor már unod a pocsolyák kerülgetését, és inkább átugrálod.
'92 Honda VFR 750
-
kacsyx
aktív tag
válasz Teasüti #161852 üzenetére
Ha egy használt/megnyúlt láncot rátekersz a koszorú legnagyobb fogaskerekére, alul pedig egy csillag-villáskulcs lyukán át összefogod, akkor tudod rögzíteni.
A 9-es lánc esetén a láncszemeket is meg kellene számolni és vagy pont akkorát vesz, vagy nagyobbat és láncbontóval kivesz szemet.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Teasüti #161852 üzenetére
Köszönöm.Pár éve a szomszédomnak vettem, kb ezekre gondoltam, - azért annyira elveszve nem vagyok ám - csak ha már idetévedtem gondoltam rákérdezek. Mert még le sem poroltam a bicajt és nem is vagyok profi szerelő,mert ehhez a bicajhoz nem is kell. Itt pesten nem tudom mikor lehet bringázni szabadon.
Azonban, a fék betétre is kérnék szépen választ - aki tudja -- mert abból aztán van választék. kb a legjobb kellene.. Fék:Hayes Stroker Ryde hidr. tárcsafék (160/160) Köszönve...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #161899 üzenetére
Vegyél 2.2-est vagy 2.25-öst, 21-esre miért ne menne fel? Nekem is 2.25-ös gumim van 21-es belső szélességű felnin, sőt, egyik haverom 19-esen használ 2.25-öst, másik haverom meg 21-esen 2.35-öst . Szélesebb gumiból sincs tubeless ready?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #161913 üzenetére
Lehet rossz helyen nézelődtél, Schwalbe-nek is van minden kategóriában gumija és a legtöbb 2.25-ös méretben is 600g alatt lesz. Szerintem a Rocket Ron-ra meg a Nobby Nic-re nézz rá, utóbbi a Smart Sam-hez hasonlóan agresszív, csak jobb gumi, előbbi meg kicsit gyorsabb. Külföldi webshopok nem játszanak? Szinte bármelyiken kapnál megfelelő gumit.
A smart sam ahogy elnézem 2.10-esben 645g, 2.25-ösben 765g. Ehhez képest pl a rocket ron 2.10-esben 480g, 2.25-ösben 645g, szal gyakorlatilag akkor sem lesz nehezebb a gumid, ha szélesebbre váltasz. A belső 2x200g körül lehet, a tej meg úgy 2x80g max, szal szvsz attól nem kell tartanod, hogy nehezebb lesz a bringacdl: ugyanígy voltam én is vele, végül ebayen vettem cipőt 48 fontért, de látom már ott is felvitték az árát 92 fontra
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #161925 üzenetére
Stan's vagy Schwalbe tubeless sealant, Stan's, Prime szalag, esetleg erről is jókat írnak, nekem a Prime a kedvencem, de igazából ezzel olyan nagyon durván nem lehet mellélőni, mint a tejjel. Szelepből nekem Stan's van, de szerintem bármelyiket veheted, amiről jók a vélemények. Szerintem ne csak csomagokat nézegess, mert valszeg külön összelegózva jobban jársz.
szerk: a stan's és a Schwalbe tej ugyanaz, keverni is lehet őket, viszont a pici üveges Schwalbe-hoz csomagolnak egy frankó kis szeleptű kiszedő szerszámot[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kacsyx
aktív tag
válasz Teasüti #161937 üzenetére
[DT Swiss] szerint 2 mm-el szélesebb kell a belső szélességnél.
-
bardi
aktív tag
válasz Teasüti #161955 üzenetére
Ha tubelesst akarsz, nyomkodd bele rendesen, nehogy a küllő furatainál elszökjön a levegő.
Kérdés:
Ha a mostani, 2012-es Giant Anthem XL-es, és jónak tűnik 50 mm-es stucnival, akkor az On One Scandal vázból is menjek szerintetek az XL-esre, vagy elég az L-es?
Hosszak alapján az L-es közelebb áll ehhez, a nyeregvázcső meg pont határeset, 46 cm, ennyi volt a Meridám, amin azt be tudtam állítani. Kormányszárnál maradnék a rövidnél továbbra is.'92 Honda VFR 750
-
INTELligent
senior tag
válasz Teasüti #161971 üzenetére
Szelep: Asszem ugyanazt a trendes videót néztük (GMBN csatorna ?).
Referencia kedvéért: az én 29er MTB-m autós szelepes.Gravel:
Gravel vs MTB videó, pont kijön benne minden szélsőség.
A magas ár okát én is múltkor kérdeztem, a hidrós fékváltókar elvileg eszméletlen bonyolul és emiatt is drága cucc.Muc-off C3: a dry és wet lube akciós bike24-en. Én ilyet nem használok, de egy gyors összehasonlítás alapján egész olcsó a többi helyhez képest.
Zsírzópisztoly: ti használtok? Mert amikor csak ezt-azt kell kenni és manuál üzemmódban (=kézzel ) viszem fel, mondjuk a váltórugóra, akkor majdnem több megy félre. Vagy van valami trükkje, mert azért a zsírzópisztolyok nem olcsók...
Teleszkópkarbantartás: ez jóféle zsír az RS XC32-mbe? Ha "lower leg service"-t csinálok magamnak, akkor az ok, hogy a szivacsokat cserélem, mert dzsuvásak, de az O-gyűrűket is mindenképpen dobjam ki, vagy csak ha már látszik, hogy elhasználódtak?
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #161973 üzenetére
CX-et is szoktak építeni retro 26"-os MTB vázból.
Van benne valami amit írsz, az biztos, hogy sokan vesznek olyan bringát, főleg össztelós MTB vonalon, ami kb az ágyúval verébre kategória. Annak tényleg nem sok értelmét látom, hogy 150-160-170 vagy akár 180mm-es rugóutat válasszon magának olyan felhasználó, aki sima túrára akarja használni a kerékpárt. Itt mondjuk igaz lehet, hogy unalmas, meg ugye feleslegesen cipeled magaddal a súlyt meg a hintaszéket. De azért azt nem gondolnám, hogy egy Modern 120mm utas Trail gép unalmas lenne egy Gravel-el szemben, akár még erdei túra körülmények között is. Eleve nekem ez a koskormány abszurd a terepen. Persze anno a 90-es években a legtöbben merevvel mentek, meg pár centit rugózó telókkal, de azért már akkor is mindenki az igazi mindenes MTB-ot kereste. Ez pedig kb egy 120/120-as Trail. -
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #162014 üzenetére
Ja elég egyszerűnek tűnik, majd be is szerzek hozzá mindent, de pár dolog nem tiszta még, pl. azt a fecskendőt, a szivacs kiszedő bizbaszt hol lehet kapni, milyen olajat, zsírt érdemes venni stb. Igazából ahogy elnézem a lower leg csak zavaros egy kicsit, a nagyszervíz az, amitől tényleg félek.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Ok, köszi! Ja fecskendő a kimérés miatt kellene, de majd keresek valahol (aliexpress? ) . A szivacsgyűrűket nem lehet külön kapni?
Ha jól látom pl. bike24-en csak full service kit van, amiből egy rakás random gyűrű nekem nem kell.
szerk: ja látom néhány helyen van ilyen is, bár jobb lenne külön egy nagy zacsi szivacs, gondolom az megy tönkre a leghamarabb[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Köszi, hogy ezeket leírtad (az olajjal rendbe raktad a dolgokat, így a 15Wt-ből csak kicsit rendeltem), így mindent össze tudtam szedni. Vettem service kitet is az XC32-mhöz (kettőt ) , mert nem akarom sokszor a 10€-s szállítási költséget kifizetni.
De a legjobb: megérte felvenni az alltrick ügyfélszolgálattal felvenni a kapcsolatot (volt egy Stamp 2, amit nem lehetett kosárba rakni, mert napokon keresztül "más kosarában volt" - kiderült, hogy beragadt egy rendelés), így végre lesz egy értelmes pedálom , ráadásul Crankbrothers viszonlyatban rohadt jó áron.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162014 üzenetére
Azért egy Fox csillapítást szétszedni, majd pontosan összerakni, nem olyan egyszerű dolog. RS felhasználóbarát, de azért a nagyszervizhez nem árt némi műszaki erzék és egy rendes műhely. Mindenkinek azért nem ajánlanám, hogy ugorjon neki, mert csak lego. Könnyen lehet kárt tenni, pl ha lecsúszik a seeger gyűrű fogó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162016 üzenetére
Az olajat pontosan kell kimérni, fecskendővel, nem csak úgy kb beleönteni.
Persze, egy műszaki beállítottságú embernek fog menni, de azért egy épkézláb műhely akkor is kell, bár feltételezhetően műszaki embereknek van. Én arra céloztam, hogy azért ne úgy beszéljünk egy hidraulikus villa szervizről mintha egy villanykörtét kéne becsavarni. Az álljon neki aki tud kerékpárt szerelni. A nagy lelkesedés következtében szokott az előfordulni, hogy a felhasználó több kárt okoz mint hasznot és utána jön a meglepetés amikor közlöd vele.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162031 üzenetére
Nem véletlenül van megadva a 15 ml, van ahol meg 5 ml. Ha többet raksz bele akkor azzal a villa mozgását korlátozhatod.
Befújod az isopropylt, rendesen kitörlöd, nem marad bent több ml zsír, de persze nem muszáj fém tisztár.
Csak annyit akartam mondani, hogy kellő komolysággal beszéljünk egy villa/tag nagy szervizről. Nyilván van akinek magától értetődő, van aki otthon a váltót is kiszereli az autójából ha kell, de azért a többség biztosan nem.
Ha összekarcolod a becsúszót vagy pl egy levegő oldali pálcát, akkor az kuka, és megcsinálni mem igazán lehet. Egyébként könnyen tönkre lehet vágni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #161961 üzenetére
Tubeless és autószelep téma folytatásaként: egyik bringás barátom szintén át akart térni tubeless-re, de eddig autószelepes belsővel használta a gépet (27,5"-ös kerékméret). A vékonyabb szeleppel nem akart a 2mm-el nagyobb lyukban játszani, így vett autósboltban rendes autó szelepet (mert ugye az autó is tubeless).
Gond nélkül működik a dolog már 2 hónapja, abszolút igaza volt és az autó szelepre nem is kell annyira vigyázni mint a prestára, rendesen zár, nem kell csavargatni a végét, könnyebb rajta nyomást mérni. -
DjKoxi
senior tag
válasz Teasüti #162036 üzenetére
https://ridebike.hu/termekek/karbantartas/kenes/olaj/teleszkop-hidraulika-olaj/104529_motorex-supergliss-100-teleszkopolaj/
Méz sűrűségű, és 1 dl sokáig elég. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162036 üzenetére
Tag kis szervizhez elméletileg nem kell felújító készlet, ha nem ereszt sehol, nincs ok rá, hogy cseréld. Csak kenőolajat cserélsz benne. Viszont ha a csillapítását is szétszeded, akkor azt kizárólag akkor tedd ha kap egy új service kit-et és minden tömítést cserélsz benne. Be lehet szívni, hogy szétszedés után ereszteni fog, nem érdemes próbálkozni. Minden olaj helyettesíthető, de én szeretek gyári olajjal dolgozni. Azoknál a Fox olajoknál ahol fel van tüntetve a WT, nyilván helyettesítheted bármivel, azonos sűrűség esetén, pl Motorex villaolajjal. Hogy pontosan a Float Fluid milyen olaj azt nem tudom, ahova az kell, oda érdemes azt használni. De majd holnap rákérdezek a kollégámnál, hátha tudja, ő a nagy Fox guru.
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz Teasüti #162026 üzenetére
Én elolvastam. Csak lehet, hogy nem mindegyiket . Mert amit én néztem, abban csak a lower leg service részletes leírása volt. Megörültem, aztán a többi pdfet nem nyálaztam át, csak ami a tartozékokat leírtam. De egyelőre a kisszervíznél nem is merészkedik tovább, majd ha már sok-sok gyakorlatom lesz.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
-
ivana
Ármester
válasz Teasüti #162309 üzenetére
Az baj, ha zsibbad, azt jelenti, hogy nyomja a lágy részeket, vagyis túl puha a nyereg. A kemény nyereg nem nyom szét, ahol ülsz ott van természetes párnázás (zsírpárna, mint a tenyereden), plusz izmok is akadnak arra.
A rezgéscsillapítás egy drágább nyereg esetén szinte mindig jobb, kevesebb apró rezgést ad át.
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én spec leugró láncot csak videón láttam eddig hátrafelé tekeréstől (Sram meg Sunrace 11s van itthon), illetve egyszer feleségem bicóján, de azt is elöl ejtette le, és ennek hatására felraktam neki inkább egy N-W lánckereket, azóta nem történt.
Országútisoknál lehet, hogy nagyobb az igény a finom lépcsőkre, nálam azért baromi ritka, hogy hiányolok két fokozat közül egyet. A csajok bringái 1x9-esek, bár ott kicsit kisebb az átfogás is, tehát nem annyira nagyok ott sem a lépcsők. A 10-es-12-es kiskerék között pl. megérzem a 20%-ot, de arra sem nagyon mondanám, hogy túl nagy, talán néha. De az összes ilyen rendszernél az átfogás ugye adott, és az első lánckereket akkorára választja az ember, amekkora tetszik, tehát lehet vagy az alja, vagy a teteje kevés, de ha mindkettő, akkor vagy nem jó a fogszám elöl, vagy tényleg kevés az átfogás
10-42 rulez, amekkora kompromisszumot ez nekem jelent, annál egy első váltó sokkal nagyobbat jelentene[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én az országútin elöl a kisebb fogaskerekeket még sose használtam. Mondjuk 1-200 méternél többet nem is másztam vele egyszerre, de így is olyan érzés, mintha egy helyben állva tekernék, mint az őrült. Persze nem értek hozzá, valószínű, hogy rosszul csinálom. Meg egy alpesi hágóra feltekerni azért biztos más játék. Lehet, hogy holnap megyek is egy kaptatósabbat.
MTB-vel hétköznapi, nagyjából sík terepen konkrétan az utolsó 2-3 fokozatot tudom csak használni, a másik 18-nál úgy érzem, mintha egy kiakasztott szobabiciklit tekernék, csak hajtom, mint egy hülye, de nem megy előre. De ott legalább el tudom képzelni, hogy egy meredek, úttalan erdei mászásnál jól jöhet (na jó, a legkisebb fogaskerék elöl kizárt, hogy bármire jó), de ilyet én úgysem csinálok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én már mindenképp megerőszakoltam a hátsó váltót, konstans hátrafelé tekerek megállásoknál. Soha nem esett le.
Terepen soha nem esett le (több mint 5 ezer km-t kapott a váltó), álltam fejre, raktam tropára első kereket stb.27 sebességnél kb a felét használod. Ha a világkupa versenyzőknek jó az 1x12, akkor nekem egyszerű jánosnak is jó lesz.
Ha elől mondjuk egy 38 fogas tányérod van, hátul meg a legkisebb fogszám 10 akkor azért bele tudsz tekerni lejtőről lefelé. MVP pl. így tolja.
(Én elől 30, hátul 11-el is bele tudnék tekerni lefelé, ha akarnék, de az életem egyenlőre többet ér.)Tudom régen minden is jobb is volt. Az új dolgok mind baromságok, csak azért van, hogy a sok hülye barom megvegye...
-
ivana
Ármester
válasz Teasüti #162358 üzenetére
Bocs nem volt időm befejezni a posztot. Egyetértek amúgy, szerintem egy finom sor nagyon számít és hülyeségnek tartom az 1x outit. Egy finom osztású sor sokkal jobb outin, pl. ma a fondriest 8-as campa géppel mentem, az 53/42 - 13-23, megy mint a szemét. Mondjuk nem volt vicces amikor a macisajtnál beakadt a cipőm az első kerékbe (picit kicsi nekem a gép, nem vészesen, de nagyon beteg geoja van, beleverne a 25-ös kerék a nyeregvázcsőbe ).
(#162364) Eastman Szép gép
(#162347) 6030D terepen nem gond, ha két áttétel között 20 pedálfordulat különbség van, országúton igen. Ezért is van szinte csak terepen Ott a pont, ez a lényeg. Országúton szerintem néha 5 is sok. A nagytányér és a kistányér országúton két külön világ, pontosan tudod hol melyiken mész. És nagyjából végig lehet váltani a sort mindkettővel, kivéve talán a legszélső 1-2 fokozatot, de erre sem kell túlzottan figyelni, mert hibát nem okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162285 üzenetére
Biztos, hogy nem fékolaj, elég sűrű olaj. Létezik a kuplung olaj kifejezés, de nyilván egy bizonyos olajat többféle területen is felhasználnak. Az biztos, hogy Float Fluid helyett megállja a helyét, évek óta használják több helyen is alternatívaként, a villák jól működnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- World of Tanks - MMO
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- Asustor NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs